מארגני הליכודיאדה - ההתכנסות השנתית של חברי ופעילי הליכוד באילת - שוקלים לשנות את שם האירוע לביביאדה. וזאת לאחר שהליכוד אסר עליהם לנכס את שם התנועה, סמליה ואף הג’ינגלים שלה לאירוע. האיסור בא בעקבות החלטת מבקר המדינה יוסף שפירא לקנוס את הליכוד ב־350 אלף שקל לאחר שקבע כי אירוע הליכודיאדה שנערך בשנה שעברה באילת היווה תרומה אסורה למפלגה.
 
בעקבות הקנס פנה מנכ”ל הליכוד צורי סיסו למארגני הליכודיאדה, משה פסל ומשה בן זאב, ואסר עליהם להמשיך להשתמש בשם "ליכודיאדה" או בסמלי הליכוד ובזמריריו. בליכוד טענו בשעתו באוזני מבקר המדינה כי אין המדובר באירוע מפלגתי, שכן הוא לא אורגן על ידי המפלגה ולא הייתה לה השפעה על קיומו. אולם, המבקר לא קיבל את הטענות וקבע שכיוון שהליכוד לא נשא בהוצאות של אירוע הקשור אליו באופן מובהק כל כך, מדובר בקבלת תרומה אסורה, וקנס את הליכוד ב־350,000 שקל.
 
מקור בליכוד הסביר אמש כי “הליכוד חייב לפעול בתום לב ולקיים את הנחיות מבקר המדינה. שאם לא כן, המבקר ימשיך לקנוס אותנו כל שנה בסכומי עתק בגין כל אירוע של הליכודיאדה, והליכוד יוצג בציבור כמי שעובר על הנחיות המבקר ועל הוראות חוק מימון מפלגות. לכן פנינו אל מארגני הליכודיאדה. עמדתנו המקצועית לא השתנתה ונותרה עקבית, ולפיה הליכוד אינו מסכים עם הפרשנות של המבקר לחוק, אולם הוא חייב לקיים את הוראות המבקר”.

מירי רגב בכנס הליכודיאדה. צילום: נועם רבקין פנטון
מירי רגב בכנס הליכודיאדה. צילום: נועם רבקין פנטון

 

בתגובה שוקלים מארגני הליכודיאדה לשנות את שם האירוע, ובקבוצות ווטסאפ של תומכי ליכוד הופץ סטיקר חדש עם השם “ביביאדה”. גורם בהפקה מסר: “בעקבות דוח מבקר המדינה ייקרא האירוע בפעימה הנוכחית בשם שונה. האירוע צפוי להתקיים בעוד כמה חודשים”. ואם שינוי השם של הליכודיאדה לביביאדה נבע מאילוץ, קשה לומר שזה היה המניע של שרת התרבות מירי רגב, שבחרה את שמה של ועידת החדשנות הישראלית ל”ועידת ראש הממשלה לחדשנות”.
 
משרד התרבות והספורט ומנהלת חגיגות ה־70 למדינה, שניהם בראשות רגב, החליטו לקיים לכבוד שנת ה־70 את האירוע. לוועידה, בשיתוף עם מרכז פרס לשלום, שתתקיים בתל אביב ב־24־25 באוקטובר, צפויים להגיע עשרות משלחות מרחבי העולם ובעלי שם בולטים בתחום היזמות הבינלאומית, בהם מייסד ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא, ג’ק מא; מנכ”ל גוגל לשעבר ומייסד קרן הון הסיכון Innovation Endeavors אריק שמידט; היזמית ושרת החדשנות הבריטית לשעבר, הברונית ג’ואנה שילדס; וסגן נשיא בכיר בהנהלת פייסבוק - דיוויד מרכוס. גם יזמים ישראלים ייקחו חלק בוועידת ראש הממשלה , בהם גיל שוויד, אמנון שעשוע, ד”ר איה סופר, עפרה שטראוס, מריוס נכט, קירה רדינסקי ועוד.
 
מטרת הוועידה, בין היתר, היא להציג את ההמצאות הטכנולוגיות פורצות הדרך שיצאו מישראל ואת תרומתה של החדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום הבריאות, המזון, החקלאות, הסייבר והקיימות. אירוע הפתיחה צפוי להיות בירושלים ובמהלכו יוענק לראשונה “פרס ראש הממשלה לחדשנות” לשלושה סטארטאפים ישראליים פורצי דרך המביאים תרומה משמעותית לאזרחי העולם. משרד ראש הממשלה אינו מעורב במיזם.
 
ל"מעריב־השבוע" נודע כי שם הוועידה נקבע בתחילה על ידי הוועדה לטקסים וסמלים כ“ועידת החדשנות במעמד ראש הממשלה”. אולם כשהגיע הרגע לפרסם את הוועידה, הוחלט לשנות את שמה ל”וועידת ראש הממשלה לחדשנות” - במטרה למשוך שמות גדולים. תגובת מנהלת ה־70: “ועידה בראשות ראש הממשלה מייצרת עניין רב בזירה הבינלאומית, ולראיה: המשלחות הרבות שיגיעו מרחבי העולם. ראש הממשלה יפתח את הוועידה בנאומו ויעניק בערב הראשון את פרס ראש הממשלה לשלושה סטארטאפים. למחרת ישיק את מרכז החדשנות של ישראל במרכז פרס לשלום וחדשנות”.