חברי הכנסת של סיעת מרצ יחרימו את הישיבה השנתית המיוחדת שתקיים מליאת הכנסת בשבוע הבא לזכרו של שר התיירות לשעבר רחבעם זאבי, שנרצח על ידי מתנקש פלסטיני ב-2001. יושבת ראש מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה כי סיעתה תחרים את הישיבה, שתתקיים ביום שלישי הבא, יום לאחר פתיחת כנס החורף, מאותם טעמים שבגללם החרימה ישיבות דומות בעבר.



אשתקד מסרה סיעת מרצ כי "מורשת הטרנספר של גנדי אינה ראויה להנצחה ובוודאי ובוודאי שאין מקום להנצחה של מורשת המבוססת על אונס ואלימות מינית, הוצאה להורג ללא משפט והתעללות בגופות, עולם תחתון והטלת אימה וטרור". הדברים נאמרו בהסתמך על תחקיר שפורסם בתכנית "עובדה".



עוד הודיעה בשעתו הסיעה כי "את מורשת גנדי המפוקפקת והעבריינית הכנסת צריכה להוקיע ולגנות, ובכך להעביר מסר חד, ברור וערכי לציבור הישראלי".


במקביל תנסה ח"כ מיכל רוזין לקדם שוב את הצעת החוק שלה לביטול החוק להנצחת זכרו של רחבעם זאבי.



ביום ראשון תועלה בוועדת השרים לחקיקה הצעת החוק לביטול חוק מורשת גנדי, ותובא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי בשבוע הבא.


היום יצויין יום השנה ה-17 לרצח ח"כ ושר התיירות לשעבר רחבעם זאבי ז"ל באזכרה ממלכתית שתתקיים בחלקה הצבאית בהר הרצל. האזכרה תערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מ"מ יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ', שופט בית המשפט העליון דוד מינץ ובני משפחת זאבי.



בנאומו בשנה שעברה במליאת הכנסת אמר נתניהו כי "על עשייתו רבת השנים של גנדי למען מדינת ישראל היו מי שביקשו לאחרונה להטיל צל. הטענות שהועלו נגדו הכאיבו לכולנו, לכל מי שהכיר אותו והוקיר את מעשיו הגדולים. הדבר הזה לווה בניסיון ברור לטשטש או למחוק את זכויותיו של גנדי ואת מורשתו, וזה פשוט לא יקרה. לא ניתן לזה לקרות. לא ניתן למחוק בהינף יד באמצעות חרמות את זכויותיו החשובות של גנדי במאבק להקמת המדינה".