נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין קיים היום (שלישי) ביקורי תנחומים בבתי משפחותיהם של קים לבנגרונד-יחזקאל ז"לוזיו חג'בי ז"ל, שנרצחו בפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן. הביקור הראשון היה בבית משפחת לבנגרונד-יחזקאל, בו פגש הנשיא את הוריה רפאל וחווה, כמו גם את בעלה גיא ושאר בני המשפחה. 



"עם ישראל כולו איתכם. אני מרגיש שככל שאני לומד ושומע יותר על קים, האישה הצעירה והנפלאה, אני נחשף אל אדם מיוחד. נפש מיוחדת", אמר ריבלין. בני המשפחה סיפרו לנשיא כי "קים הייתה אשת חיל אמיתית, פועלת תמידית עבור זכויות בעלי החיים, אופטימית וחייכנית, רעיה ואמא מדהימה".



קים יחזקאל וזיו חג'בי שנרצחו בפיגוע באזור התעשייה ברקן
קים יחזקאל וזיו חג'בי שנרצחו בפיגוע באזור התעשייה ברקן



הנשיא ציין את הצער העמוק ותחושת הכאב אל מול המציאות הנוכחית, ואמר כי "לא יוציאו אותנו מהארץ הזאת. זו ארצנו ומדינתנו". לדבריו, "אנו נמצאים פה מאז שחזרנו לארצנו ואנחנו צריכים לאחוז את החרב מוכנה". 
לאחר מכן, הנשיא קיים ביקר תנחומים בבית משפחת חג'בי, בו פגש את הוריו של זיו, יחזקאל ואיריס, כמו גם את אשתו נטלי ואת ילדיו. הנשיא חיבק את בני המשפחה ושמע מהם על דמותו המיוחדת של זיו ועל היותו אבא מסור לילדיו. מנהל המפעל בו עבד סיפר לריבלין על כך שזיו היה אדם חרוץ, שאהב את עבודתו וביצע אותה תוך השקעה עצומה. 

הנשיא הודה למשפחות על כך שגילו אצילות הנפש בהסכמתם לתרומת איברים, והדגיש כי "זכרו של זיו ודמותו כאיש משפחה ומעשה ילווה אותנו תמיד".