מסגרת חוק שנועד להקל על הצפיפות בבתי הכלא, מאסרם של 1,000 אסירים, מתוכם 300 אסירים ביטחוניים, צפוי להתקצר בחודשים הקרובים.  לפי הצעת החוק, שתעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית עם חזרת הכנסת מפגרת הקיץ, עקב חוסר במקום בבתי הכלא, יוענק קיצור מנהלי הנע בין חודשיים לשבעה חודשים לאסירים המרצים עד 20 שנות מאסר, ביניהם נכללים גם אסירים ביטחוניים. חבר הכנסת יואש קיש (הליכוד) הביע היום (רביעי) התנגדות לשחרור אסירים ביטחוניים, והצהיר בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, כי "זה פשוט לא יקרה, נפתח את החוק ונתקן את הדברים". 
 
"מדינת ישראל לא טיפלה בצפיפות בבתי הכלא והגיעה למצב מכפיר, בזה אין ויכוח", אמר בפתח דבריו, והוסיף: "בג"ץ הכתיב לממשלה, בהליך מקוצר, שעליה לפעול באופן מיידי, וכך נולדה ההחלטה לשחרר כאלף אסירים".

לדבריו, "כשהנושא הגיע לחקיקה בוועדת הפנים הבהרתי שאני לא מוכן לשחרר אסירים ביטחוניים במסגרת החקיקה הזו. לכולם ברור ששחרור אסירים שלא נמצאים במסגרת שיקום זה לא דבר שרצינו לעשות, אך מכיוון שנקלענו לסיטואציה אנחנו מחויבים לה".
 

בתשובה לדבריו של ינון מגל, שטען כי "זו הפרת אמון בוטה של המערכת מול האזרחים", השיב יו"ר ועדת הפנים של הכנסת: "אתה צודק, המצב הוא רע מאוד. ביקרתי בבתי מאסר ובבתי כלא ואני רואה את הסיטואציות המכפירות. הזנחנו את המצב הזה שמקרה גם על השיקום".

"אסירים פליליים אנחנו רוצים לשקם ושיחזרו לנורמה ולשגרה", הסביר הח"כ. "בתנאי המעצר הקיימים כיום נעשים דברים שאם הייתי מספר לך היית נחרד. אני לא אהיה מוכן לשחרר עצירים ביטחוניים במסגרת התיקון הזה, זה פשוט לא יקרה. נפתח את החוק ואנחנו נתקן את הדברים כדי שהנושא יהיה ברור".