המתיחות מול רוסיה נמשכת: שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, טוען כי שינוי מעמדו של הגולן ללא אישור של מועצת הביטחון של האו"ם יביא לפגיעה בהסכמים הקיימים, זאת בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר שלשום כי "הגולן תמיד יישאר בריבונות ישראל, כי אחרת נקבל את איראן וחיזבאללה על שפת הכנרת".



"המעמד של רמת הגולן נקבע על ידי החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ולכן שינויו ללא אישור מועצת הביטחון יהווה הפרה ישירה של החלטות אלה", הסביר לברוב.

בדבריו, כאמור, התייחס לברוב לאמירתו של נתניהו, באירוע חנוכת בית כנסת שהתרחש לפני יומיים באתר הארכיאולוגי 'עין קשתות' ברמת הגולן, לפיה "הגולן תמיד יישאר בריבונות ישראל כי אחרת נקבל את איראן וחיזבאללה על שפת הכנרת. איראן וחיזבאללה מנסים כל הזמן להקים כוח מולנו שיפעל נגד הגולן ונגד הגליל, ואנחנו מסכלים זאת". 
 

נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90


שלשום פורסם כי רוסיה תרמה לסוריה שלוש מערכות S-300 של שמונה משגרים כל אחת, כך לפי מקור צבאי רוסי שצוטט על ידי סוכנות הידיעות TASS, זאת בצל המתיחות בין ישראל לרוסיה על רקע אירוע הפלת המטוס הרוסי בשמי סוריה. בנוסף לכך, העבירה רוסיה 100 טילי קרקע-אוויר לסוריה, לכל אחת מהמערכות המדוברות.