בשבועות האחרונים התגלתה מגמה של בלוני תבערה שמגיעים מעבר לעוטף עזה אל השפלה והמרכז. מדינת ישראל קבעה מדיניות של ניהול סיכונים שתשתנה בהתאם להתפתחויות. מתאם הפעולות בשטחים לשעבר, האלוף (במיל') איתן דנגוט התייחס למצב בריאיון ב-103FM וניסה להסביר את הדרך בה מנוהל העניין: "אנחנו נמצאים בשבועיים שיש להם משמעות אזורית. ישראל בחרה במצב של ניהול סיכונים בהתאם להתפתחויות. למצרים יש משקל כבד במה שקורה כאן יחד עם המדינות הערביות המתונות כשברקע העסקה האמריקאית".


עוד הוסיף דנגוט כי "חמאס מנסה לחבר את ההקשרים המדיניים עם הקשרי הטרור בעוד שישראל לא מדגישה את הבידול ביניהם בשטח", הבהיר, "בסוף החודש אבו מאזן צפוי לקבל החלטות בקשר לרצועת עזה והחבל סביב צווארו עשוי להתעטף עוד יותר. בשורה התחתונה מדיניות הממשלה באמצעות צה"ל הצליחה עד כה. אני חושב שהצעד שהוכרז מול חמאס בשבועיים הקרובים הוא נכון אך אסור לנו לשכוח גם את המצב ביהודה ושומרון. יש שם נפיצות בדו קיום וזה בעיני חשוב יותר מרצועת עזה".

במהלך הריאיון עלה לשידור גם אריאל שגרמן, חבר קיבוץ אור הנר, ששיתף בתמונת המצב בקיבוץ: "יש אווירה לא נעימה באוויר ולא רק בגלל העשן. בשבועיים האחרונים יש עלייה בכמות השריפות באזור ואני מרגיש ששכחו אותנו. בלוני התעברה הגיעו לבתי הספר וחזית של בתים, רק הבוקר ראיתי שריפה בתוך הקיבוץ ובחדשות כלל לא מזכירים את הנושא. אנחנו מרגישים שמנסים להשתיק את שמתרחש בעוטף".

אני אומרת בלב כבד שמה שקורה אצלכם כבר לא נחשב לידיעה חדשותית
"כשאני מדבר עם אנשים מהמרכז הם בעיקר מרחמים עליי", הוסיף, "אני לא רוצה שיגידו שאנחנו מסכנים. אנחנו לא מסכנים, אנחנו חיים במדינת ישראל ומתפרנסים בכבוד. מצד שני יש לנו לא מעט שריפות וכבר 17 שנה אנחנו חיים תחת מלחמה ופחד מעוד קסאם שיגיע. זה לא קל. מבלי להיכנס לפוליטיקה אני מרגיש שהמדינה לא עושה דבר כדי לעצור את זה. יש אווירה לא נעימה באוויר ולא רק בגלל העשן. ליברמן דיבר כל כך הרבה על המהלכים שיעשה בעזה בטרם נכנס לתפקידו. כנראה שכשנכנסים לתפקיד ומגיעים למעלה אי אפשר לעשות מה שחושבים שנכון".