לאחר התנגדותו של פרקליט המדינה שי ניצן לחוק התרבות של שרת התרבות מירי רגב שהיה אמור לעלות היום לדיון בוועדת השרים, הוחלט בישיבת שרי הליכוד להסירו מסדר היום. רגב אמרה לאחר ההחלטה כי "החוק יעלה בעזרת השם בשבוע הבא, אני מתואמת עם ראש הממשלה".



פרקליט המדינה, שי ניצן כתב מוקדם יותר היום כי החוק "מבקש להגביל את חופש הביטוי בהיותו מפעיל סנקציה על ביטוי שאינו מתיישב עם ערכי המדינה, בדמות שלילת תמיכה. בחינת התמיכה במוסדות תרבות לאור תוכנן של יצירות אומנות עלולה לעלות כדי פגיעה בזכות לחופש הביטוי ולהביא לכך שיוצרים יחששו מיצירה של תכנים שונים מחשש לפגיעה בתמיכה הממשלתית".


 


כזכור, שר האוצר משה כחלון הסכים להעביר חלק מהזכויות שהיו בידי משרד האוצר לידי משרד התרבות ולהקל על שלילת מימון למוסדות תרבות, סרטים, הצגות וכו' שלא עומדים בקריטריונים שמוצגים בחוק. למרות זאת על פי ניצן ישנה בעיה של מידתיות לאור העובדה שעל פי החוק משרד התרבות יוכל לשלול לחלוטין את התקציבים ולסגור גופי תרבות, בעוד הנוהל בנושא של משרד האוצר יישמר גם הוא מי שיוביל לשני נהלים הנוגעים לסגירת מוסדות תרבות. 



ניצן כותב כי "ההסדר המוצע מתיר, במקרים מסוימים, שלילה גורפת של כלל התמיכה לגוף הנתמך. משמעות הדברים היא שבפועל ייתכן ששרת התרבות תוכל להביא לסגירתו של מוסד תרבות על ידי הפסקת התמיכה הממשלתית בו באופן גורף. בנוסף הדבר מביא לכך שההסדר שיחול על תחום התרבות יהיה המחמיר ביותר ביחס לתחומי התמיכה האחרים, זאת דווקא בתחום בו קיימת חשיבות מיוחדת בשמירה על חופש הביטוי האומנותי".


בעיה נוספת אליה התייחס פרקליט המדינה הייתה ההגדרה של "כמות משמעותית" של הצגות המצוינת בחוק כאשר לא ברור מה נכלל בהגדרה של "כמות משמעותית".