אמש שבה הכנסת למושב החורף. אווירת שנת הבחירות שבפתח הורגשה היטב כאשר בנימין נתניהו פירט את הצלחותיו בעשור בו הוא מכהן כראש ממשלה ובמקביל תקף את התקשורת והשמאל בישראל. יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני השיבה לו ופתחה את דבריה בתקווה שהכנסת ה-20 תהיה האחרונה בראשותו של נתניהו.

חבר הכנסת יואב קיש מ"הליכוד" התארח היום (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM והתייחס לנאומו של רה"מ
: "אני מבין היטב כמה קשה היה לאנשי האופוזיציה לשבת אתמול בשקט ולשמוע את הצלחותיו של נתניהו. אני חושב שנאומו של נתניהו היה מצוין. הוא דיבר בו על עשור של עשייה מדהימה בכל התחומים עם הישגים גדולים מאוד. זה נכון שהאתגרים של מדינת ישראל עוד לא נגמרו כי מסביבנו יש מדינות מתפרקות ואסלאם קיצוני שרוצה לחסל אותנו".


כשנשאל מדוע נתניהו תקף את השמאל והתקשורת השיב: "ברוב נאומו הוא דיבר בנימה חיובית אך הוא מרגיש שהוא לא מקבל יחס הוגן מהתקשורת. גם אני שמעתי מאשת תקשורת בכירה שהעידה בפניי שאחד החטאים של התקשורת היה בבחירות 96, כשהתקשורת ראתה את ניצחונו של נתניהו ככישלון אישי שלה".

ח"כ יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"באופן אישי אני חושב שכדי שראש ממשלה יוכל לנהל את האתגרים העצומים של מדינת ישראל לא צריך להיכנס ולראות מה הוא אכל, איפה הוא קנה את הכורסא ומה אשתו רצתה. אלו שמחפשים את רעתו ורוצים להחליף אותו בשלטון והופכים את הנושא לאג'נדה. הם משתמשים בכלים שפוגעים גם ביכולותיו של ראש הממשלה לעבוד ולהתמקד בעיקר. כשאני מסתכל מהצד אני רואה זוג נשוי שאוהב מאוד אחד את השני ומחזק אחד את השני".

בנאומו כאמור, אמר נתניהו כי "אנו נמצאים בתחילת העשור השמיני של מדינת ישראל. ראו מה השגנו בעשור שהסתיים זה עתה תחת השלטון שלנו. במדינות רבות העשור האחרון היה עשור אבוד, אך לא אצלנו. זה היה עשור מופלא של צמיחה, התעצמות, יציבות, ביטחון, שגשוג, בנייה, פריחה מדינית, ואתגרים שהיו ויהיו". הוא הוסיף כי "הישראלים מסתערים על הדלפקים בנתב"ג במספרים עצומים. למעלה מארבעה מיליון ישראלים צפויים לנסוע לחו"ל. גם מספר התיירים המגיעים בשיא של כל הזמנים. הישראלים אוהבים לנסוע לחו"ל, והם גם אוהבים לחזור ארצה - כי טוב לחיות בישראל".

נתניהו הזכיר את הידוק היחסים עם רוסיה וציין גם כי "ביססנו עוד יותר את הברית האיתנה עם ארה"ב". בתוך כך, הוא התייחס גם לסוגיה האיראנית: "עמדתי לבדי מול כל מנהיגי המעצמות נגד הסכם הגרעין. התרעתי על כך שאיראן תשתמש בכספי ההסכם כדי לפתוח חזיתות מלחמה חדשות ברחבי המזרח התיכון. אנחנו פועלים נגד המשטר האיראני צבאית בסוריה גם בימים אלה ממש".

על הציפייה לתכנית השלום של טראמפ, אמר: "אנו נכונים לחדש את המשא ומתן לשלום עם הרשות הפלסטינית. השלום הוא משאת נפשנו. כמי שהיה במלחמות, וכמי ששכל אח ואחים לנשק שנפלו בשדות הקרב, אני יודע עד כמה המלחמה היא דבר רע וכואב. אני עושה הכל כדי למנוע מלחמות מיותרות. אבל אני רוצה להדגיש שהמכשול לשלום הוא לא אצלנו, אלא אצל הפלסטינים.

כשאבו מאזן רואה ברוצחי היהודים שהידים וגיבורים, וכשהוא דבק בסירובו להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי - אין עדיין בסיס לצערי לשלום אמת. עד עכשיו לא שמעתי ממנו גינוי לרצח האכזרי והמזעזע בברקן של קים יחזקאל וזיו חג'בי הנפלאים, זכרונם לברכה. הרשות הפלסטינית ממשיכה לממן רוצחים נתעבים. אבו מאזן דורש מדינת לאום נקייה מיהודים ותוקף את חוק הלאום שלנו. אבו מאזן מאמץ חוקים לפיהם מי שימכור אדמה ליהודים יקבל עונש מוות ומי שירצח יהודים יתוגמל. המכשול לשלום לא אצלנו, הוא אצלם".

"בניגוד מוחלט לדבריכם", המשיך רה"מ, "חוק הלאום לא פוגע בזכויות יסוד של אף אדם. אין ולא תהיה שום אפליה נגד אדם כלשהו". כמו כן, הצהיר כי "נעביר במושב הקרוב את חוק הגיור".