גל הביקורים של בכירים ישראלים במדינות ערב נמשך: אחרי הנסיעה החשאית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעומאן וביקורה של שרת התרבות והספורט מירי רגב באבו דאבי, מגיע תורו של שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. ראש הממשלה חשף הבוקר בישיבת הממשלה שכ"ץ ייסע בשבוע הבא לביקור מדיני בעומאן, במהלכו יתארח בכנס תחבורה בינלאומי. שר כ״ץ הוזמן באופן אישי על ידי מקבילו העומאני ומארגני הכנס. 



זוהי הפעם הראשונה ששר ישראלי מוזמן להשתתף בוועידה בינלאומית המתקיימת בעומאן, דבר המעיד על הידוק הקשר. במרכז הביקור יציג השר כ״ץ בפני המארחים את יוזמתו המשותפת עם ראש הממשלה "מסילות לשלום" לחיבור מדינות המפרץ - לחיבור רכבתי של הים התיכון והמפרץ הערבי (המפרץ הפרסי) דרך ישראל כגשר יבשתי וירדן כהאב תחבורתי אזורי.



בסוף השבוע שעבר טס נתניהו לסיקור בן שעות ספורות במוסקט, בירת עומאן, שם נפגש עם הסולטן קאבוס בן סעיד, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות. יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו השתתפו בביקור ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט. בהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון. 

ביקורו של נתניהו הוא צעד משמעותי ביישום המדיניות שהתווה ראש הממשלה נתניהו להידוק הקשרים עם למדינות האזור, תוך מינוף יתרונותיה של ישראל בביטחון, בטכנולוגיה ובכלכלה.