ההתבטאויות האחרונות של חברי הכנסת אורן חזן מהליכוד שכינה את חבר הכנסת אילן גילאון חצי בן אדם בגלל נכותו ואלעזר שטרן שהתבטא באופן בעל משמעות סקסיסטית לכאורה נגד השרה מירי רגב הובילו למחאה פוליטית משני צידי המתרס הפוליטי. גם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת הצטרפו למגנים את הדברים והסגנון בו נאמרו. 



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ההתבטאויות האחרונות שנשמעות בכנסת אינן ראויות ואין להן מקום בשיח הישראלי. אני בעד ויכוחים נוקבים ומעת לעת אפילו עוקצניים, כל עוד הם מתקיימים בכבוד ומתייחסים לגופו של נושא ולא לגופו של אדם. אני נגד שיח פוגעני או שוביניסטי שאינו מכבד את הכנסת ואותנו כשליחי ציבור".

בתגובה לדברים של ראש הממשלה צייץ ח"כ חזן כי "חברי רה"מ, הפעם אני מסכים איתך לגמרי. לצערי, התסכול בשמאל מעביר אותם על דעתם וכשאין להם תשובה אידיאולוגית לגופו של עניין הם פשוט מסיתים אישית, תוקפים ומקללים לגופו של אדם. הרבה אותך, לפעמים את השרה, כל יום אותי... אך אל חשש - הם ימשיכו לקלל ואנחנו נמשיך להנהיג את המדינה".

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, אמר כי הוא "מצטרף לקריאתו של ראש הממשלה. השיח המפלג והמסית מסוכן ומפרק אותנו מבפנים. קורא לנתניהו לחתום אתנו על אמנת השיח ולהוביל יחד מהלך למען אחדות מדינת ישראל ועם ישראל. הגיע הזמן".
 

קודם לכן פנה יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין פנה לאזרחי ישראל ואמר כי "ביממה האחרונה מגיעות אליי תלונות רבות על התנהגות חברי הכנסת במליאה. לצערי, זה לא עניין חדש. כבר שש שנים שאני, כיושב ראש הכנסת, נלחם יום יום בתופעה. גם ועדת האתיקה של הכנסת, עובדת שעות נוספות. אני מבין לליבם של האזרחים המודאגים. גם אני בעצמי, לפני הכל, אזרח מודאג".





"אבל המסר שאני מבקש להעביר לכם הוא אחד - דמוקרטיה היא שלטון העם", הוסיף אדלשטיין, "אתם, האזרחים, בוחרים מי יזכה לשבת בכנסת ולייצג אתכם ומי ישאר בחוץ. באמצעות התפקדות למפלגות למשל, תוכלו להשפיע על הרשימה שתציג המפלגה לכנסת. לכם האזרחים אסור לתת יד לשיח מתלהם ומסית ברשת. תוכיחו לאותם חברי כנסת שמנסים להשיג פרסום באמצעות פרובוקציות, שאתכם אי אפשר לקנות בדיבור מלוכלך".



"לצערי הרב", סיים, "התקשורת מפרסמת בכותרות רק ניבולי פה במליאה, ופעולות חשובות שנעשות כאן בכנסת למען הציבור זוכות, אם בכלל, רק להתייחסות קטנה בעמודים האחרונים. אני קורא לכם- בואו נשנה את השיח! אני יודע שכולנו רוצים את אותו הדבר - חברי כנסת שעובדים למען הציבור, ולא למען פרסום והדרת שמם.  אתם אלה שבוחרים את נבחרי הציבור, ואל תשכחו את זה. רק אתם יכולים להחליט מי ישב כאן בכנסת ומי ישאר בחוץ - זוהי דמוקרטיה".