ישראל ממשיכה במאבק נגד ההחלטה של חברת Airbnb להסיר מאתרה דירות הנמצאות ביהודה ושומרון. השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, האמון על ריכוז המאבק בBDS, פנה במכתב לחמישה מושלי מדינות בארצות הברית על מנת שיבחנו את החקיקה נגד החרם במדינותיהם. מדובר במושלים אנדרו קואומו מניו יורק, ג'רי בראון מקליפורניה, ברוס ראונר מאילינוי, מייק פרסון ממיזורי וריק סקוט מפלורידה ולמחליפו המיועד רון דסנטיס. 



במכתב מציין השר ארדן את הערכים הדמוקרטים המשותפים ומבקש מהמושלים לבחון את החקיקה כנגד החרם במדינתם, להתבטא נגד החלטת חברת AIRBNB, ולנקוט בצעדים רלוונטיים נוספים כולל צעדים כלכליים נגד החברה. "כשר האחראי על המערכה כנגד ה-BDS, ברצוני להסב את תשומת לבך להודעה של חברת Airbnb לפיה היא תסיר מהאתר שלה עסקים ישראליים הממוקמים ביהודה ושומרון. בכך החברה מאמצת את הפרקטיקות והנרטיבים האנטישמיים של תנועת ה-BDS", כתב ארדן למושלים. "ה-BDS אינה תנועה המעוניינת בקידום השלום או עתיד טוב יותר לפלסטינים, אלא בעשיית דמוניזציה ובאפלייה כנגד מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזה"ת ובעלת הברית החזקה ביותר של ארה"ב באזור".



"המדיניות של Airbnb הנה מדאיגה במיוחד כשמבינים שהיא מכוונת אך ורק כלפי ישראל. מדיניות כזו אינה מיושמת כלפי אף אזור אחר הנמצא בסכסוך. מדובר בפרקטיקה אנטישמית (בתקווה שלא בכוונה) של יישום אמות מידה כפולות כלפי ישראל, שאינן נהוגות כלפי אף מדינה אחרת. אני מבקש שתתבטא כנגד החלטת Airbnb, ושתנקוט בכל צעד רלוונטי נוסף, כולל צעדים הנוגעים לקשרים המסחריים בין החברה לבין המדינה שלך ועובדי המדינה במדינתך".



המכתב של ארדן למושל אילינוי ברוס ראונר
המכתב של ארדן למושל אילינוי ברוס ראונר



בנוסף לכך, פנה המשרד לחברים ברשת הפרו-ישראלית העולמית שהוקמה בסיוע של המשרד לנושאים אסטרטגיים על מנת לבקש מהם לפנות למושלים במדינותיהם כדי שישתמשו בחוקים שאושרו במדינות אלו נגד חברות וארגונים הנוקטים בחרם על מדינת ישראל. חוקים כגון אלו קיימים ב 26 מדינות בארה"ב וביניהם ניו יורק, פלורידה ואילינוי וחקיקה נוספת נגד חרמות קיימת גם בצרפת, בערים מרכזיות בגרמניה ובבריטניה.



השר ארדן אמר כי ישראל "תפעל בכל הדרכים האפשריות כדי לבטל את ההחלטה הפסולה המפלה אזרחים במדינת ישראל ופוגעת בהם כלכלית בשל מקום מגוריהם". 



כזכור, עם הודעת חברת Airbnb כונס צוות בין-משרדי מקרב משרדי הממשלה הרלוונטיים בהנחיית השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן על מנת ללמוד לעומק את הסוגיה ומשמעויותיה ולבחון את דרכי הפעולה והכלים כנגד החלטת החברה. הצוות הוקם על ידי המשרד לנושאים אסטרטגים בשיתוף פעולה עם שר התיירות יריב לוין ומשרדו, משרד החוץ, משרדי המשפטים והכלכלה ורשות המסים. הצוות מפעיל מגוון של כלים על מנת להתמודד עם החלטתה הפסולה והמוטעית של החברה ודן בכלים הכלכליים-רגולטיביים השונים האפשריים בישראל ובארה״ב וממשיך בפעילותו.