"המשטר הסורי בדרכו לקריסה", כך אמר גורם ישראלי בכיר לאתר "אילאף" הסעודי. הגורם, שהעדיף להישאר בעילום שם, הוסיף כי "בזמן המשבר הסורי ישראל ביצעה פעילות נגד בסיסים סורים ואיראנים ושל חיזבאללה, אך לא ביצעה פעילות שעלולה לפגוע במשטר הסורי או במי שעומד בראשו, למרות שהיתה לנו אפשרות להתנקש בחייו של הנשיא בשאר אסד ובכירי ההנהגה הסורית".



לדברי הגורם, הרמטכ"ל המיועד אביב כוכבי היה בדעה שיש למוטט את המשטר הסורי כשהיה ראש אמ"ן. הוא הוסיף כי בדיונים האחרונים בקבינט השתכנעו השרים שיש למוטט את המשטר הסורי מאחר והוא "מביא אסונות לישראל מאיראן וחיזבאללה", אך קברניטי המדינה, הרמטכ"לים וראשי המוסד בזמנו, העדיפו שתהיה לנו כתובת בסוריה שאפשר להעביר אליה מסרים, וכי ישראל ניהלה מו"מ עם המשטר יותר מפעם אחת, כדי להגיע להסדר מסוים בסוריה.

לדברי המקור, הקבינט ניהל דיונים אודות המצב בסוריה, והוחלט כי ישראל לא תאפשר נוכחות צבאית איראנית בסוריה - ותעשה הכל על מנת לגרש את האיראנים, לא משנה מה יהיה המחיר.


המקור הבכיר סירב להתייחס להחלטות מדינות ערביות, בהן בחריין ואיחוד האמירויות, לפתוח מחדש את השגרירויות בדמשק, או השבת סוריה לליגה הערבית, והדגיש כי ההתקרבות "אינה חשובה בשלב זה כי מדינות ערב לא יצליחו להרחיק את איראן ששמה לה שורשים בסוריה, ומאחר ועידן אסד הולך להסתיים".

עוד אמר הגורם, כי ישראל רואה עין בעין עם רוסיה את הנוכחות האיראנית בסוריה. לדבריו, מוסקבה לא אוהבת את המצב הזה, אלא רוצה להיות הכוח היחיד שישלוט בסוריה, לא משנה מי מנהיג אותה.