העיתונאי יעקב אחימאיר התייחס היום (שני) בראיון ל-103FM למותו של שר הביטחון לשעבר, משה ארנס שהלך לעולמו בגיל 93. "משה ארנס נפטר דווקא בימי השיא של הכיעור בפוליטיקה הישראלית. דווקא בימים מלאי תרגילים פוליטיים מכוערים פטירתו מזכירה לנו שאפשר גם אחרת. הוא היה פוליטיקאי אחר. המרחק בין הליכוד של היום לדמותו של ארנס הוא עצום. אני בספק רב אם משה ארנס היה מצליח להתברג היום לרשימת הליכוד בכנסת אילו היה מתמודד. הוא היה ממלכתי, מאופק אך אף פעם לא ויתר עד הדרך המדינית שלו והאידיאולוגיה".

"הוא היה יותר ימני, אך גם פוליטיקאי אנושי", הוסיף, "הוא היה פוליטיקאי שלחם למען המיעוט הערבי ובמיוחד המיעוט הבדואי כשפעל שהבדואים יתגייסו לצה"ל. אני חושב שמה אולי העיק עליו עד סוף ימיו היא ההחלטה לבטל את פרויקט מטוס הלביא. נכון שאנשי השמאל מזכירים בנשימה אחת את בגין וז'בוטינסקי כשהם רוצים לבקר את בנימין נתניהו אך לשני השמות הללו, המייצגים את ההדר בתנועה, חייבים להזכיר את שמו של משה ארנס שהיה אהוד על כל הפלגים הפוליטיים במדינת ישראל. האבדה הזאת היא מאוד קשה, הוא היה אהוב על תומכיו וגם על יריביו. אני זוכר שראיינתי אותו והוא היה כל כך משוחרר, הסתכל על הדברים בצורה מרתקת. הוא היה דמות יוצאת דופן במיוחד בימין הישראלי"

חבר הליכוד ושר החינוך לשעבר גדעון סער התייחס אף הוא למותו של משה ארנס, מבכירי התנועה בעבר, ואמר כי "הכרתי את משה ויצא לנו לעבוד יחד. הכרתי את משה הרבה שנים, זכיתי לעבוד מולו בתקופת נתניהו הראשונה. הוא כיהן אז כשר הביטחון. התרשמתי מאוד מקור הרוח שלו וגם משיקול הדעת שלו. משה ייזכר כאחד משרי הביטחון הטובים ביותר שהיו למדינת ישראל".

על האמירה כי ארנס לא היה מצליח להשתלב ברשימה של הליכוד לכנסת הנוכחית אמר סער כי "אני חושב שהוא דווקא כן היה מצליח. הוא הצליח לשמור על ההדר הבית"רי תוך כדי עיסוק בפוליטיקה. לפי דעתי יש כמיהה ויש רצון לליכוד עם טעם של פעם ולכן אני דווקא חושב שהוא כן היה מצליח באופן היפותטי גם בליכוד של היום. אני חושב שהוא היה יוצא דופן בכך שהצליח לעמוד על עמדתו מבלי לפגוע באמון שרכשו לו, היה ברור לכולם שהאידיאולוגיה שלו אינה משרתת מטרות פוליטיות אלא היא אמיתית, אותנטית ועקבית. הוא ייזכר גם בזכות זה".