הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק שתאפשר מינוי בלתי מוגבל של שרים וסגני שרים, זאת לקראת הבאתה במהלך השבוע לכנסת לקריאה ראשונה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח הישיבה שנערכה היום למשא ומתן הקואליציוני התקוע. "לצערי, המפלגות נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שבמהירות נוכל להוריד אותם לקרקע המציאות כדי שנוכל להמשיך ולעבוד לטובת מדינת ישראל", אמר נתניהו. 



בתגובה לאישור הצעת החוק על ידי הממשלה, ח"כ כתב יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בשחיתות. ח"כ שלי יחימוביץ, אמרה: "החלטת הממשלה לבטל את ההגבלה על מספר השרים היא עוד תשלום מושחת ומופקר של נתניהו, המוכן לשלם כל מחיר, כספי או לאומי, כדי להפוך את הכנסת לעיר מקלט ולמלט עצמו מאימת הדין. ידעו השרים המוכנים לקבל לידיהם תיקי כלום ושום דבר, שהם גם שותפים להשחתה ולהרס הדמוקרטיה, וגם עושים צחוק מעצמם".


נתניהו גם התייחס בדבריו גם לגמר האירוויזיון שהתקיים אמש בתל אביב. "כמו רבים בעם ובעולם צפיתי בהופעה המרשימה של קובי מרימי, ריגשת אותנו בהתרגשות שלך. כולנו מחבקים אותך".



בליכוד הבהירו במהלך סוף השבוע כי חוק החסינות אינו נמצא על שולחן המשא ומתן ולא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים. מנגד אומרים באיחוד מפלגות הימין: נעמוד על כך שהחוק יופיע בהסכמים. על רקע הביקורת בתוך הליכוד הבהיר שלשום השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, בהודעה חריגה: "בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש". 

צילום: אמיל סלמן, פול
הדברים קיבלו חיזוק אחר כך בהודעה נפרדת שנמסרה מטעמו של יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה, שאמר כי הוא "מאשר מטעמו של ראש הממשלה כי נושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים". עם זאת, יש לציין כי נתניהו נמנע מלהודיע כי הוא מתנגד להצעות החוק הפרטיות בנושא החסינות שמקדמים בנפרד ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) ויו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). השניים מבקשים להחזיר לתוקפו את ההסדר שהיה קיים בעבר בכנסת, שלפיו החסינות אינה מוסרת באופן אוטומטי, אלא על היועץ המשפטי לממשלה לפנות לכנסת ולבקש את ההסרה, הליך הדורש רוב גם בוועדת הכנסת וגם במליאת הכנסת. אלא שבבית היהודי־האיחוד הלאומי מבהירים כי המצב שונה לגמרי. 
"זו דרישה שלנו ואנחנו עומדים עליה", אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי. "הנושא יהיה בתוך ההסכמים הקואליציוניים". סמוטריץ' צייץ אמש בטוויטר: "אני מסרב לשתף פעולה עם הפופוליזם הזול של מתנגדי חוק החסינות. זה חוק נכון ודמוקרטי, שמקובל בלא מעט מדינות מתוקנות בעולם, ומבוסס על עקרון הפרדת הרשויות, שהשמאל שחק כאן עד דק כדי להמשיך לשלוט דרך מערכת המשפט, בניגוד להכרעת הרוב". גם גורמים אחרים בקואליציה, ובהם אביגדור ליברמן, הודיעו כי יתמכו בחוק.