שר החוץ הירדני, איימן אל-ספדי, התייחס היום (שני) לאזרח הישראלי שעצור בירדן מזה מספר שבועות ואמר כי "המסתנן מטופל על ידי רשויות המשפט ונשלחה בקשה מהצד הישראלי לבקר אותו". על פי הדיווחים מסתמן כי בימים הקרובים האזרח יזכה לביקור של נציגי הקונסוליה הישראלית במדינה.



כמו כן הודיע אל-ספדי כי שגריר ירדן בישראל ישוב בימים הקרובים לאחר סיום המשבר בין המדינות בעקבות שחרור העצורים הירדנים היבה אל־לבדי ועבד א־רחמן מרעי.



כזכור, עבדאללה מלך ירדן הכריז אתמול בנאום בפרלמנט בעמאן על החלת הריבונות הירדנית על המובלעות בנהריים וצופר. המלך עבדאללה הדגיש כי ירדן תמשיך לדבוק בעמדותיה הלאומיות ביחס לסוגיה הפלסטינית ולתמוך בשאיפת "האחים הפלסטינים" להקים מדינה על קווי 67' שבירתה מזרח ירושלים. הוא הוסיף כי ירדן תמשיך להגן על המקומות הקדושים לנצרות ולאסלאם.



מקור רשמי במשרד החוץ בעמאן אמר כי ירדן תכבד את הבעלות הפרטית של חקלאים ישראלים ותאפשר להם לבוא לקחת את היבולים שלהם. בסוגיית נהריים אמר המקור לעיתון "אל־רד" הירדני, כי במה שנוגע ל־820 הדונם, ארצו תאפשר לכל ישראלי שיוכיח את בעלותו על האדמה לקבל אשרת כניסה לממלכה באמצעות שגרירות ירדן בתל אביב, ואף תכבד את זכות הבעלות שלו על האדמה לפי החוק הירדני. ביחס לאדמות צופר, הוא הבהיר כי הן בבעלות הממלכה וישראל עיבדה אותה על פי הסכם שהסתיים.