"ההסדרה של נתניהו - מדיניות כושלת": יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין הערב (רביעי) ל"החדשות 12", ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ההתדרדרות הביטחונית. על פי ליברמן, שהיה שר הביטחון בממשלתו הקודמת של נתניהו בכנסת ה-20, חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא הייתה צעד בכיוון הנכון, אך המדיניות אותה הטווה, לטענתו, נתניהו בנוגע לרצועת עזה - של הסדרה מול ארגון החמאס, תוביל להמשך ההתכתשויות מול הארגון ללא הכרעה.



בתחילת הראיון בירך ליברמן את כוחות הביטחון על חיסולו של אבו אל עטא, ואמר כי מה שחשוב זה שאותו המחבל חוסך, אך הוסיף כי "מדיניות החיסולים הממוקדים היא תנאי הכרחי, אנחנו יודעים על עוד פצצה מתקתקת, עוד כמה כאלה, אנחנו למודי ניסיון, חיסלנו את יאסין ורנטיסי וג'עברי, אבל זה לא מספיק. מדובר בסבב תשיעי, שלושה מבצעים, אבל לאן אנחנו הולכים? המדיניות של היו, ה'הסדרה' היא כניעה לטרור. מדינת ישראל מאפשרת להזרים כסף לחמאס וגם להתעצם. אם זה יימשך, עוד שלוש שנים חמאס תהיה עוד חיזבאללה".
"נתניהו לא היה מוכן לקיים דיון על מדיניות אחרת, והוא התעקש על הסדרה, גם החודש כסף יעבור לחמאס, אני חושב שזאת מדיניות כושלת", המשיך ליברמן. בשלב זה נשאל יו"ר ישראל ביתנו מדוע לדעתו חוסל אבו אל עטא בעת הזו דווקא, ואמר כי "אולי הרמטכל החדש, וראש השב"כ הגיעו למסקנה שאי אפשר להשאיר את אל עטא בשטח", והוסיף כי המחבל הוא "גורם מתסיס ומפריע מאוד לתושבי דרום הארץ, והוא צבר יותר מדי כוח ופופולריות".

"אנחנו באיחור של שנה חיסלנו אותו", תקף ליברמן את הקבינט המדיני ביטחוני, שלטענתו התנגד למדיניותו כשהיה שר הביטחון, "טוב שהם הגיעו למסקנה הזאת, אבל היינו יכולים לחסוך הרבה אזעקות צבע אדום. הדבר החמור הוא ששגרת החיים נפגעת באופן משמעותי".
בשלב זה נשאל ליברמן על הפלונטר הפוליטי, וחזר על אמירתו כי הרשימה המשותפת היא "גיס חמישי", וטען כי מדובר במפלגה לא רלוונטית. עם זאת, הוא הביע את אמונתו כי למרות הקשיים תוקם ממשלה. "אם הכוונה לרשימה המשותפת אני חוזר ואומר מדובר בגיס חמישי שמנסה להרוס את מדינת ישראל, הם לא רלוונטים, אך יש הרבה אפשרויות לממשלה. בסופו של דבר, איך אמר בן גוריון, מי שלא מאמין בנסים הוא לא מציאותי", אמר. 
"הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה בחירות. בסופו של דבר על מה הוויכוח?", שאל וענה, "שני האישים - מי הראשון ומתי הרוטציה, אין ויכוח אידיאולוגי עמוק ביניהם. שמעתי הרבה התחמקויות, אבל לא שמענו דברים ברורים", אמר בנוגע לשאלה האם מי מהצדדים קיבל את האולטימטום שהציב לליכוד ולכחול לבן לפני תחילת ההתדרדרות בדרום.
"אני מקווה שמהנשיא יבהיר כמה שאלות בנוגע למתווה שלו. במתווה שפרסמתי אמרתי בסעיף הרביעי שכל מפלגה תוכל להיכנס על בסיס קווי יסוד והתקציב של הממשלה. אין לנו שום דבר נגד חרדים, אבל לא נסכים לכפייה דתית. אנחנו רוצים אחדות לאומית, כל ניסיון להקים ממשלה צרה - זאת תהיה ממשלת הישרדות, דבר שלא מתאים מול האתגרים", סיים ליברמן את דבריו.