באופוזיציה מברכים הבוקר (חמישי) על הפסקת האש שהביאה לסיום סבב הלחימה בדרום, אך בעוד שבכחול לבן מאגפים את הממשלה מימין ודורשים להחזיר את ההרתעה לטווח ארוך, בשמאל קוראים למהלך מדיני שימנע סבבי לחימה נוספים.



חה"כ יאיר לפיד (כחול לבן) אמר כי "הפשרה המסתמנת עם הג׳יהאד האיסלמי אינה טובה מפני שהיא תוביל לסבב הבא. היא אינה טובה מפני שאם נותנים לג׳יהאד הישגים על ירי 400 רקטות, בסבב הבא החמאס לא יוכל לשבת בצד. היא לא טובה כי שוב לא השתנה כלום. ההרתעה לא קיימת. תושבי הדרום לא מרגישים בטוחים, ההישג המודיעיני והמבצעי יוצא הדופן של חיסולו (המוצדק) של אל-עטא נותר אירוע מבודד שאינו משנה תודעה".

 חה״כ יועז הנדל (כחול לבן) כתב  בחשבון הטוויטר שלו כי "המסר מהפסקת אש בשלב הזה הוא שוויון. חיסלנו כמה מחבלים והם השביתו חצי מדינה. אין שום סיכוי שירי הרקטות על תושבי הדרום מדי כמה ימים יעצר כך", והוסיף: "ניתן גיבוי מלא להחזיר הרתעה לטווח ארוך״.

חה"כ עפר שלח מכחול לבן אמר בתגובה להסכם הפסקת האש כי "במקום שאין מדיניות, שום הישג מבצעי לא ישנה את המצב. לנתניהו אין מדיניות בעזה כבר עשר שנים, ועכשיו הפכנו את הג׳יהאד ליריב ואת החמאס למעצמה. ככה לא עושים ביטחון".

חה"כ איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה-גשר, אמר: ״‏טוב שישראל שלחה את אבו אל אטא וכמה מחבריו הטרוריסטים אל העולם הבא וידעה לעצור טרם הסלמה. ועדיין, בעיית עזה עומדת בעינה וגם לאחר הסבב הזה ברור כי אין ולא יהיה רק פתרון צבאי לעזה ובצד הנחישות המבצעית יש הכרח במהלכים מדיניים שיקדמו הסדרה של שיקום אזרחי של הרצועה בתמורה לפירוזה".



"אחרת,", הוסיף חה"כ שמולי, "אנו קרבים כבר לסבב הבא. העורף הוא עדיין בטן רכה, כשלשני מיליון ישראלים אין מיגון, חסרים גם מיירטים וארגון חלש מצליח לשתק חצי מדינה עולה שאלה רצינית מה יהיה תפקודו במערכה מרובת חזיתות רחבה?".



חה״כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) אמרה בעקבות הפסקת האש: ״אני מברכת על הפסקת האש. דווקא כעת חשוב מתמיד להזכיר כי הפסקות אש בין סבבים לא יספקו פתרון מלא. את זה תעשה רק הסדרה מלאה וממנה פתיחה בהידברות להסכם מדיני עם כלל העם הפלסטיני. אם לא נדע לנצל את הפסקת האש הזאת על מנת לחתור לשינוי המצב אנו עלולים להידרדר בקרוב לסבב נוסף״.



לעומתם כתב יו"ר סיעת הליכוד, חה"כ מיקי זוהר בטוויטר: "יש לברך את כוחות הביטחון על הפעולה ולהתפלל לשלום כל חיילנו ואזרחינו בע״ה. אני קורא ושומע מספר הולך וגובר של אמירות שמנסות להציג את האירוע הבטחוני הזה כאקט פוליטי, אני מציע לכם להירגע. פעולות מהסוג הזה אינן יזומות ע״י הממשלה אלא מתקבלות מצה״ל ומאושרות ע״י הממשלה".



יו"ר סיעת ישראל ביתנו חה"כ עודד פורר אמר כי לוחמי צה"ל ומערכת הביטחון הוכיחו שיש לנו את היכולת המבצעית, אך מיליוני אזרחים ששגרת חייהם שובשה השבוע שואלים את עצמם - מה המטרה? מדובר בסבב הלחימה ה-9 במספר מאז צוק איתן, ולכולם ברור שהוא אינו האחרון. ארגון טרור קטן, הוריד חצי מדינה למקלטים והטרור העזתי ימשיך לקבל זרם של עשרות מיליוני דולרים במזומן כדי להמשיך ולבנות את סניף 'חיזבאללה דרום'. העורף הוכיח שהוא מוכן לתת אורך נשימה כדי שצה"ל ינצח, אך פעם אחר פעם הדרג המדיני מעדיף להשאיר את אזרחי ישראל נתונים לחסדי הטרוריסטים - ברצותם יורים וברצותם נוצרים את האש".

עוד אמר פורר, כי הוא "מצפה שהממשלה תפעל להסרת האיום הצבאי על תושבי ישראל ואם היא כבר מחליטה לצאת למבצע שישתק את כל העורף האזרחי, מוטב שזה יהיה מבצע שיפגע בהרבה פצצות מתקתקות ויעקור את היכולות הצבאיות של ארגוני הטרור. במקום זה אנחנו מסיימים עוד סבב, כדי להתכונן לסבב הבא. אני מחזק את ידי צה"ל ומערכת הביטחון שהפגינו  יכולות יוצאות דופן וקורא לראש הממשלה והדרג המדיני - תפסיקו לחתור להסדרה מול ארגוני הטרור, תחתרו להכרעה. תנו לצה"ל לנצח".