גורם מדיני בכיר התייחס היום (שישי) לדיווח שפורסם בשעות הבוקר בעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" ובו נטען כי ישראל הסכימה להפסיק עם מדיניות החיסולים הממוקדים. הוא הכחיש את הפרסום ומסר כי "לא היתה התחייבות כזו". עוד הכחיש הבכיר כי "מה שנטען על שינוי מדיניות - הוא בפירוש אינו נכון".
כזכור, הבוקר דיווח העיתון "אל ערבי אל ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, על ההבנות שאפשרו את הסכם הפסקת האש בין ישראל והג'יהאד האסלאמי, שהושגו בתום משא ומתן שנמשך כארבע שעות. העיתון מצטט מקור מצרי, הטוען כי ישראל הסכימה לשתי דרישות של הג'יהאד האיסלאמי במרתון הדיוני שהחל בחצות בלילה בין רביעי לחמישי והסתיים בארבע בבוקר של חמישי.
רק כאשר הנהגתת הג'יהאד האיסלאמי הזכימה לנוסח הסופי שמצרים הסכימה לחייב בו את ישראל הסכימה לשתי דרישות - הפסקת הירי לעבר צעירים בצעדות השיבה והפסקת ההתנקשויות החיסולים, ואילו לגבי הדרישה השלישית של התחייבות ישראל והבנות הסכם הרגיעה ושבירת המצור. מצרים הודיעה כי תבצע הקלות לרצועת עזה במעבר רפיח.

המקור טוען כי מצרים, מצדה, התחייבה להסיר את הסגר מרצועת עזה ולאפשר מעבר של חומרי בניין, מוצרי נפט ותרופות דרך מעבר רפיח המצרי. המקור המצרי אמר כי קהיר הצליחה להשיג התחייבות ישראלית בעניין הרחבת שטחי הדיג שסוכמו בהסכמים הקודמים והמספר עובדים שעובדים בתוך ישראל ולהקל במעברים, בתנאי שהפלגים הפסלטינים ישלטו בשטח. הג'יהאד האסלאמי התחייב כי צעדות השיבה יהיו "שלוות" ולא אלימות.

מוקדם יותר היום, המועצות האזוריות בעוטף עזה הודיעו על חזרה מלאה לשגרה ועל הסרת כל המגבלות. ההודעה מתפרסמת אחרי שבסביבות השעה 22:00 נשמעה אזעקת צבע אדום באזור, בפעם השלישית מאז שהוכרזה הפסקת האש. מצה"ל נמסר כי שתי רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל וכי הן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה לכך, במהלך הלילה תקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.