כלי התקשורת דיווחו הבוקר (ראשון) על אירוע לילי בו בלשי משטרה ירו למוות בחשוד בגניבת רכב במהלך מרדף אחר חוליית גנבים. לטענת המשטרה, מבדיקה ראשונית עולה כי אחד החשודים שנהג ברכב גנוב סיכן במנוסתו את חיי הבלשים ויתר משתמשי הדרך, ובתגובה בוצע לעבר החשוד ירי במטרה לנטרל את האיום. החשוד נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים על ידי צוות מד"א אולם זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

אלא שלא כולם כנראה קנו את הגרסה הזאת. אחד מהם הוא חבר הכנסת לשעבר ממרצ, מוסי רז, שהעלה לטוויטר סרטון של מה שנראה כמו חיסול שאירע הבוקר. רז כתב: "צפו. בתקשורת נמסר כי נהרג גנב רכב במהלך מרדף. גנב רכב? אולי מרדף? צפו ושיפטו בעצמכם". כעבור זמן קצר מחק רז את הציוץ.

הציוץ המחוק של מוסי רז. צילום מסך מטוויטר
הציוץ המחוק של מוסי רז. צילום מסך מטוויטר

במשטרה רואים בחומרה את הציוץ של חבר הכנסת לשעבר, וגורמים אמרו כי הדברים גובלים בהסתה של אדם שלא מכיר את הפרטים. על פי המשטרה לא מדובר באותו אירוע, שכן המרדף אחר גנבי הרכב אירע ב-4:00 לפנות בוקר, כשבחוץ שרר חושך מוחלט. בנוסף, הרכב בו ישב האדם שנורה לא היה הרכב שנגנב ולא באזור שבו אירע הירי המשטרתי. 

מהמשטרה נמסר כי הסרטון עצמו הוא תיעוד שהמשטרה אספה בעקבות תלונה של פלסטיני שטען שרוכב אופנוע רדף אחריו וירה בו לאחר שהחנה את הרכב באזור ענתא. הוא נפצע ומאושפז בבית החולים. משטרת ש"י פתחה בחקירה.

מוסי רז מסר בתגובה: "העליתי סרטון שהופץ ברשת. מיד שהוברר לי שנמדובר באירוע אחר, הסרתי את הסרטון ואני מתנצל על הטעות".

האשים אדם שמנע פיגוע

אין זו הפעם הראשונה שרז נתפס בפרשנות לא נכונה לתמונה או סרטון שהעלה לטוויטר. בספטמבר הוא פרסם תמונה, בה נראה רכז הביטחון של המועצה המקומית קרני שומרון לפני כשנתיים, יאיר טרבלסי, כשהוא מכוון את נשקו לעבר נער ונערה ערבים. בציוץ שהעלה כתב רז: "האלימות היא כרסום יסודות הדמוקרטיה", והתכוון לכאורה לתקוף את המתנחלים על האירוע המצולם.

אלא שהתמונה המדוברת היא מתוך סרטון של השתלטות אנשי ביטחון על שני מחבלים שניסו לדקור את אחד התושבים. בתמונה נראים השניים כשהם עדיין אוחזים בסכינים.

שתיעד השתלטות של אנשי הביטחון על שני מחבלים ערבים שהגיעו לכניסה ליישוב וניסו לדקור את אחד התושבים. התמונה אותה פרסם רז הינה מהרגעים שקדמו להשתלטות על המחבלים והם עדיין אוחזים בסכינים אותם הסכימו להוריד רק לאחר שבוצע ירי לעברם.

לאחר שהועמד על טעותו, פרסם רז התנצלות בטוויטר: "לקראת יום כיפור ברצוני להתנצל בפני יאיר טרבלסי על שפגעתי בו. העלתי את תמונתו עם כיתוב שלא שיקף את המצב. התמונה נלקחה מפיגוע טרור שמנע יאיר כרבש"צ היישוב, פעולתו לא יצרה אלימות אלא מנעה אותה. לא חשבתי שהכיתוב יתפרש כאילו אני מאשים אותו באלימות. אני מתנצל מעומק ליבי ומבקש את סליחתו".