חברי מטה המאבק למען שחרורה של נעמה יששכר שנידונה ל-7.5 שנות מאסר בכלא הרוסי איימו היום (חמישי) כי אם הישראלית לא תשוחרר עד למועד ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הצפוי להגיע לישראל ב-23 לינואר, הם ינקטו בפעולות מחאה חסרות תקדים באירועים הרשמיים המתוכננים לנשיא במהלך הביקור.

"נעמה יששכר נרקבת בכלא הרוסי - ובירושלים מכינים את השטיחים האדומים לקראת ביקורו של הנשיא פוטין. הוא יהיה אורחם של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומשה קנטור נשיא הקונגרס היהודי האירופי. האחריות לשחרורה של נעמה וחזרתה הביתה, מונחת גם על כתפיהם", נכתב בהודעה שפרסם המטה.

"אם מישהו חושב שהביקור של נשיא רוסיה יתנהל כסדרו, בעוד נעמה נרקבת בכלא הרוסי על לא עוול בכפה - הוא טועה", איימו חברי המטה והוסיפו: "אנחנו נערכים היטב לפעולות מחאה חסרות תקדים, באירועים הרשמיים המתוכננים במהלך הביקור, בתקווה שעד אז נעמה תשוב הביתה, ולא יהיה צורך בהן".

במהלך ביקורו בארץ פוטין צפוי להשתתף בחנוכת אנדרטה לזכר קורבנות מלחמת העולם השנייה ולקחת חלק בפורום השואה הבינלאומי שייערך במוזיאון יד ושם. 

אתמול הוחזרה יששכר לכלא איקשה במוסקבה בו הוחזקה עד למועד הדיון בערעור שהתקיים לפני כשבועיים בבית המשפט המחוזי בבירה הרוסית. אמה של נעמה, יפה, עודכנה על העברת בתה מהקונסולית יפה אילובצקי. במשרד החוץ ציינו כי הרשויות במוסקבה אישרו להעביר לנעמה פריטים חיוניים וכי האישור להעבירה ניתן על אף חופשת החג ברוסיה.

כזכור, ביום שישי האחרון הועברה הצעירה הישראלית לבית כלא מרוחק מהבירה מוסקבה, כלא 11, מבלי שיידעו את קרוביה או עורכי דינה על כך. קונסולית ישראל ברוסיה אתרה את מיקומה הנוכחי של יששכר, לאחר מאמצים רבים.

 יששכר נידונה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנעצרה בחודש אפריל בשדה התעופה במוסקבה, כשהייתה בטיסת קונקשן בדרכה מהודו לישראל, לאחר שבתיקה נמצאו תשעה וחצי גרם של סם מסוג חשיש. עורכי דינה הגישו ערעור בבקשה להביא לשחרורה בהקדם, אך בית המשפט הרוסי דחה את הבקשה והותיר את העונש על כנו.