בתום פגישתו היום (שני) של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנוגע לסעיפי "עסקת המאה", יצא גנץ בהצהרה מארה"ב: "תוכנית השלום של הנשיא היא אבן דרך משמעותית והיסטורית. מיד לאחר הבחירות - אפעל ליישומה בממשלת קבע ותוך תיאום עם המדינות באזור".

גנץ שפך אור על שהתרחש בפגישה הנפרדת בינו לבין הנשיא האמריקאי ואמר: "השיחה ביני לבין הנשיא עסקה בנושאים החשובים ביותר לעתידה ולביטחונה של מדינת ישראל - רוב אלו ישארו כמובן חסויים לעת הזו. עם זאת, אחשוף כי דיברנו על חשיבות השיח מול הפלסטינים, מדינות האזור ומלך ירדן. העליתי בפני הנשיא גם את סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים הנמצאים בשבי החמאס".

"הודיתי לנשיא על התמיכה העמוקה באזרחי ישראל וביטחון ישראל בדגש הסיוע מול איומי איראן, ושלוחותיה שנפרסו בשנים האחרונות סביב גבולות המדינה וכן על ההכרה שלו ברמת הגולן והעברת השגרירות לירושלים. בפגישה העליתי גם את סוגיית חיזבאללה והגזרה המתחממת בסוריה ואפשר שבלבנון", הוסיף גנץ.

את דבריו חתם גנץ כשהוא תוקף בחריפות את רה"מ נתניהו: "מכאן אני ממריא מיד לישראל, בשאיפה להגיע ישירות לדיוני החסינות בכנסת, דיונים החשובים לעתידנו הדמוקרטי.אין לאף לאדם זכות להוביל מדינה שלמה בתזמון ביטחוני ומדיני כל כך מורכב, כשכל עיסוקיו ומחשבותיו נתונים לאינטרסים שלו. כך אמר נתניהו ביחס לאולמרט, וכך אני אומר ביחס לנתניהו. זו אמירה ערכית ומהותית והיא קריטית ליכולת התפקוד של ראש ממשלה.נתניהו לא יוכל גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט".

את נאומו חתם באנגלית בדברי תודה: "אני מבקש שוב להודות לנשיא טראמפ, לסגן הנשיא פנס, למזכיר המדינה פומפיאו, ליועץ המיוחד קושנר ולשגריר פרידמן על האירוח, ההזמנה החשובה ויוצאת הדופן שהיא לחלוטין מחוץ לפרוטוקול ועל מחויבתם האמיתית והכנה למדינת ישראל".