חברי כנסת בולטים מגוש הימין הביעו הערב (חמישי) את זעמם על החלטת בית המשפט העליון כי הוראת החוק המחייבת עובדים מסתננים להפקיד חמישית משכרם כפיקדון אשר יוחזר להם רק במועד עזיבתם את הארץ אינה חוקתית.

ח"כ גדעון סער (ליכוד) כתב: "החלטת בג״צ בנושא חוק הפקדון של המסתננים היא שגיאה חמורה.היא פוגעת באחד הכלים האפקטיביים האחרונים שנותרו לעידוד יציאת מסתננים מהארץ. יחד עם חברי, יואב קיש ומאי גולן,הגשתי עכשיו הצעת חוק לפסקת התגברות לנושא המסתננים בדומה לזה שנקבע בח״י: חופש העיסוק בנושא איסור יבוא בשר לא כשר ב-94".

שר החינוך רפי פרץ כתב: "פסילת חוק הפקדון ע״י בג״צ הוא עוד שלב בסדיקת זהותה היהודית של מדינת ישראל בכלל ומהווה מסמר נוסף בהפקרת תושבי דרום תל אביב בפרט. ‏מסתנן שנמצא בישראל שלא כחוק חייב לחזור לארץ מוצאו.הנומרליזציה שבג״צ מוביל כלפיהם,בטח בערב יום העצמאות של מדינת ישראל היא טעות ונעשה הכל על מנת לתקן אותה".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "לא יאמן. בג"ץ מסרס שוב ושוב ושוב כל כלי שהמדינה מנסה להשתמש בו כדי לאכוף את מדיניות ההגירה שלה ולשמור על הרוב היהודי והמדינה היהודית. בלי מחסומים, בלי עכבות ובלי לדפוק חשבון. האמת, בממשלה הקרובה הוא יכול להיות רגוע ולהמשיך מהמקפצה. גנץ-ניסנקורן ימשיכו להגיד שזה גשם. עצוב ומתסתכל".

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הגיבה : "אם למישהו היה ספק בדבר חשיבותה של הועדה לבחירת שופטים - כעת זה ברור. בג"ץ פוגע לאורך השנים במדיניות ההגירה אותה הכתיבה הכנסת, החל מחוק ההסתננות דרך מתווה מדינה שלישית ועכשיו גם ביטול חלקי של חוק הפקדון. החוק היה אפקטיבי וגרם לעידוד יציאה מרצון. רק פסקת התגברות תשים לזה סוף. צר לי שהממשלה שקמה לא תוכל לעשות זאת. דעת המיעוט של השופט סולברג זוהרת בפסק הדין, מה שמוכיח כמה חשוב למנות שופטים שמרנים וכמה חמורה העברת תיק המשפטים והשליטה בועדה לבחירות שופטים לכחול לבן".

מנגד, ח"כים ממפלגות המרכז והשמאל בירכו על הפסיקה. ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) צייץ בטוויטר: "טוב שבגץ קיבל את ההחלטה הזו. לא ראוי ולא הגון למנוע מבני אדם שכר שהרוויחו כדין. בעקבות משבר הקורונה מהגרי העבודה נותרו ללא רשת בטחון סוציאלית וההחלטה היום תסייע גם להם לצלוח את התקופה הזו".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) בירכה אף היא על ההחלטה: "שחרור כספי הפקדון הוא ניצחון גדול למבקשי המקלט, לדרום תל אביב, ולמבקשי המקלט. זוהי מכה לממשלה אכזרית שמבקשי המקלט הם רק אחד הקורבנות שלה. הניצחון חשוב עוד יותר לאור המשבר ההומאניטרי בו מצויים מבקשי המקלט לאור המגיפה. בשביל החלטות נדירות כאלה אנחנו מגנים על המוסדות הדמוקרטיים".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, כתב: "בג"ץ עשה צדק. למדינה אין זכות לגזול מאדם את פרנסתו, גם אם הוא מבקש מקלט או עובד זר. חוק הפיקדון הוא התאכזרות לשמה באנשים השקופים ביותר בחברה. כל מבקשי המקלט פוטרו בגלל הקורונה. אבל להם אין שום דמי אבטלה או חל״ת, ופשוט אין להם ממה להתקיים. להשאיר אותם במצב כזה, על סף רעב, הוא עניין נפשע וגם נוגד את האינטרס הציבורי. הפסיקה חשובה ליסודות הדמוקרטיה וזכויות אדם בסיסיות".