ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) שיגר הערב (שלישי) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא מתייחס לחלקו של היועמ"ש בפרשת הרפז וטוען כי היועץ היה צריך להדיר את עצמו מעיסוק במינוי ממלא מקום פרקליט המדינה.

"''פרשת הרפז', הידועה לשמצה, הינה רבת שנים", פתח קרעי, "מעורבותך הדרמטית בה היתה אמורה לשלול ממך עיסוק במספר נושאים קרדינליים אשר קיבלת בהם החלטות שהשפיעו או היו עלולות להשפיע הן על הבחירות בישראל והן על מינויים רגישים ביותר כגון מינוי מ"מ פרקליט המדינה".

לדבריו, "בימים האחרונים, פורסם בחדשות 13 על ידי אילה חסון, מידע חדש בנוגע לפרשה זו. פרסום שבמדינה דמוקרטית, שבה איש אינו מעל החוק, היה מזעזע את אמות הספים ומביא למיצוי מהיר של הדין עם כל הנוגעים בדבר. ריח חריף של ניגוד עניינים עולה מהתנהלות מוסד היועץ המשפטי לממשלה בראשותך. נראה כי האיזונים והבלמים, הנדרשים לשמור על מנגנון קבלת ההחלטות במערכת הרגישה ביותר במדינת ישראל, נשחקו לבלי הכר".

"כחבר ברשות המחוקקת, הממלאת בין היתר את תפקיד הפיקוח על רשויות הביצוע של מדינת ישראל, אבקש לקבל מענה מפורט ובהיר למספר תמיהות המדירות שינה מעיניי ומעיני רבים מאזרחי ישראל. תמיהות קשות, המעידות לכאורה על כך, שבחודשים האחרונים, מוסד היועץ המשפטי לממשלה בראשותך מתנהל בניגוד עניינים חמור במיוחד", טען קרעי.

בהמשך המכתב הציג קרעי ליועץ שלוש "שאלות":

1. מדוע לא פסלת את עצמך מקבלת החלטה על הגשת כתב אישום, מלא בהאשמות תמוהות נגד ראש הממשלה נתניהו, סמוך למערכת הבחירות, כאשר יריבו דאז, גבי אשכנזי הוא חלק בלתי נפרד מהחשדות נגדך ונגדו כפצ"ר וכרמטכ"ל בעניין פרשת הרפז? שאלתי זו מסתמכת בין היתר על פרסומים רבים, כולל חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין בזמנו ובין היתר גם על סמך מסמך של עו"ד טוני גולדברג מהפרקליטות שפורסם בימים האחרונים על ידי העיתונאית אילה חסון מחדשות 13, שבו היא קובעת במפורש שדבריך בפרשת הרפז הם "שקר מזוקק - הרמטכ"ל גבי אשכנזי נשמע מוטרד מהאפשרות שיגיעו אליו 'חולב' את מנדלבליט ודולה ממנו מידע".

2. מדוע לא פסלת את עצמך מהתערבות כלשהי, ללא כל סמכות בחוק, במינוי מ"מ פרקליט המדינה בשני הסבבים, עקב יחסיך וקרבתך האישית לעו"ד מומי למברגר שאותו אתה חפץ למנות? על פי הפרסומים, אחיו, עו"ד שוקי למברגר סייע בידיך רבות בעניין פרשת הרפז מתוך הפרקליטות, אולי אף בניגוד לחוק. זאת בהמשך למכתבה וחוות דעתה של עו"ד טוני גולדברג שפורסמה בימים האחרונים על ידי העיתונאית אילה חסון.

3. לאור העובדה כי עו"ד אלדד פתח בבדיקה בנוגע לתיק שהיית מעורב בו, מדוע אינך פוסל את עצמך כעת מכל מעורבות במינוי מ"מ פרקליט המדינה? נראה על פניו כי להתערבותך יש סיבה ומסובב הכרוכים בניגוד עניינים חמור. חמורה אף יותר בהקשר זה, היא התעקשותך הפומבית למנות לתפקיד זה את מקורבך מומי למברגר על אף ניגוד העניינים החמור ביותר הקיים ביניכם. יתירה מכך, תהיה זו פגיעה קשה במערכת אכיפת החוק ובאמון הציבור בו, אם אתה עצמך תמלא את מקום פרקליט המדינה, היחיד שיכול בתוקף תפקידו להעביר ביקורת כלפיך, לאור כל הנ"ל