יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן נשא נאום היום (ראשון) בישיבת ההשבעה של הממשלה ה-35, במהלכו כינה את הממשלה החדשה שיצאה לדרך "בדיחה עלובה" ו"בירך" בסרקזם את חברי הכנסת שנותרו ללא התיקים שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח להם.

בפתח דבריו אמר ליברמן כי "לאחר משבר פוליטי ממושך שהתחיל עם פיזור הכנסת ב- 26 בדצמבר 2018, קמה לנו ממשלה. ממשלת פארסה. אפילו לא ממשלה, אלא בדיחה עלובה. כדי לא לבזבז זמן על כל הביזיון שמתרחש לנגד עינינו, הייתי מסכם את הבדיחה העלובה הזאת בפרפרזה על השיר הידוע 'איזו מדינה מיוחדת במינה' עם הממשלה הכי גרועה שהייתה אי פעם לעם ישראל מאז ומעולם. אבל למרות זאת, יש ממשלה חדשה בדרך וצריך לברך על משהו, אז ראשית כל אברך את השר הכלכלי הבכיר המיועד מר משה פייגלין".

"אתם אולי זוכרים את מסיבת העיתונאים ב-29 באוגוסט 2019", אמר ליברמן, "כמו תמיד רה"מ דיבר בפאתוס על כלכלה חופשית. על לגליזציה ויבוא קנאביס ואפילו חתם על הסכם בשם הליכוד עם מפלגת זהות של פייגלין. אז אדוני, השר המיועד, מר משה פייגלין – אני מציע לך למסגר את ההסכם הזה עם חתימת נתניהו ולהוציא אותו למכירה באי.ביי. זה הדבר היחיד שאתה יכול להרוויח מנתניהו".

לאחר מכן פנה ליברמן לרב רפי פרץ: "אני מבקש לברך את שר החינוך המיועד – הרב רפי פרץ שנשבר תחת הלחץ הכבד שהפעיל רה"מ, ושבר את המילה שנתן לאיתמר בן גביר ונפרד ממנו לטובת חיבור עם מפלגת ימינה. וכל זה ברגע האחרון לפני סגירת המועד להגשת הרשימות, ב- 16 בינואר. לאחר שהדרמה בשידור חי הסתיימה התברר שראש הממשלה הבטיח לרב רפי פרץ שלא משנה מה תהיינה תוצאות הבחירות שר החינוך הבא, שר החינוך המיועד הוא הרב רפי פרץ וגם אם יודח על ידי חבריו הוא, ראש הממשלה נתניהו, שומר את התיק עבורו. אז ברכותיי לשר החינוך המיועד הרב רפי פרץ".

הרב רפי פרץ חותם על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד (צילום: דוברות ''הבית היהודי'')
הרב רפי פרץ חותם על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד (צילום: דוברות ''הבית היהודי'')

"עכשיו אני רוצה לברך את שר האוצר המיועד – מר ניר ברקת", המשיך ליברמן והוסיף: "עוד דרמה פוליטית שהתרחשה ב- 13 בפברואר 2020. בכנס בחירות באור יהודה הצהיר ראש הממשלה נתניהו – 'ביקשתי מניר ברקת להיות שר האוצר המיועד של ממשלת הליכוד הבאה'. אז ברכותיי לכל השרים המיועדים. נוכחתם לדעת שיש לנו ראש ממשלה נדיב, שמפזר צ'קים חופשי, אבל מה לעשות כל הצ'קים שלו ללא כיסוי".

יו"ר ישראל ביתנו לא קיפל גם את חברי מפלגת ימינה: "ברכותיי לחברים במפלגת ימינה שחתמו אין ספור פעמים על הצהרת נאמנות לנתניהו. איך נכתב בביטאון השמאל הידוע ישראל היום? נתניהו השתמש בהם וזרק". 

לבסוף פנה לגבי אשכנזי ואמר "אני לא יודע אם תפרת כבר חליפה מתאימה למעמדך החדש כשר החוץ, אבל יש מי שדואג לך. בעל המתפרה הכי גדולה במדינת ישראל – ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא כבר תופר לך, אומנם לא חליפה, אלא תיק, אבל תופר בנחישות ובמיומנות רבה". 

גבי אשכנזי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גבי אשכנזי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ובהקשר זה, אני נזכר בעוד כנס של הליכוד ממערכת הבחירות האחרונה, במגדל העמק ב- 25 בפברואר 2020 כפי שתואר באתר מאקו ואני מצטט:  "ראש הממשלה קרא להסיר את צו איסור הפרסום מהקלטות אשכנזי-מנדלבליט, וטען כי אחרי שההקלטות יתפרסמו, גבי אשכנזי יאלץ לפרוש מהפוליטיקה. לדברי נתניהו, בהקלטות הרמטכ"ל לשעבר נשמע מתבטא בחריפות נגד העדה הדרוזית: "אלה אמירות מזעזעות, זו בושה", אמר ליברמן והוסיף: "כשאני רואה את הפרסומים בעשרה הימים האחרונים בנושא הקלטות אשכנזי-מנדלבליט אני שואל את עצמי למי יש עניין שתוכנן יתפרסם? תנסו לנחש. מי עומד מאחורי זה? למי היתה נגישות להקלטות שבית המשפט הוציא צו איסור פרסום לגביהן? אז אדוני שר החוץ המיועד, אני אומר לך – מי שעומד מאחורי כל זה, מי שמעורב באופן פעיל בכל המהלך הנבזה הזה, ולא רק מעורב, מי שנותן את ההוראות ומוביל את המהלך, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו".

בהמשך ביקש ליברמן להתייחס להסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות: "כבר שנים מלווה אותנו מחלוקת חריפה בתוך העם בנושא השוויון בנטל. בחודש יולי 2018, סוף סוף, הובא לכנסת חוק גיוס בני הישיבות כהצעת משרד הביטחון. לא של פוליטיקאים, אלא של משרד הביטחון. החוק עבר בקריאה ראשונה וזכה לשבחים רבים מכל עבר וקודם כל, מראש הממשלה בעצמו, שאמר שמדובר בחוק ממלכתי ומאוזן. אחרי ההצבעה בקריאה ראשונה לפתע פתאום הודיע שר הבריאות דאז יעקב ליצמן, שהוא מתנגד. ומה הפלא? ראש הממשלה התקפל מיד.
ומה שמופיע בהסכם הקואליציוני עכשיו זה חוק מרוקן מתוכן, עלבון לכל אלו שמשרתים בצה"ל, משרתים במילואים, עובדים ומשלמים מיסים".

ליברמן המשיך: "מה שמופיע בסעיף 10 בהסכם עם יהדות התורה ובמקביל גם בהסכם עם ש"ס, זו לא רק התחייבות לחוק בגרסת מועצת גדולי התורה, אלא גם התחייבות להעביר חוק להשתמטות מצה"ל במסלול עוקף בג"ץ, במידה ובג"ץ יתערב. אני רוצה לראות איך שני הרמטכ"לים לשעבר יצביעו על חוק ההשתמטות במסלול עוקף בג"ץ".

"דווקא על רקע הקורונה, והעבודה המצוינת שעשו חיילי פיקוד העורף בבני ברק ובשכונות החרדיות בירושלים, וביישובים ערביים, היו צריכים להגיע למסקנה הפוכה, שחייבים לגייס את כל תלמידי הישיבות, ואת כל בני המיעוטים, לשירות פעיל במסגרת פיקוד העורף", אמר יו"ר ישראל ביתנו ופירט: "להקים שם חטיבה נפרדת לחרדים וחטיבה נפרדת לבני מיעוטים, שיטפלו בנושאים קהילתיים במסגרת שירות צבאי, בתוך הקהילות שלהם. לכן, אני מודיע מראש שברגע שחוק הגיוס יעבור בנוסח של מועצת גדולי התורה ולא בנוסח של משרד הביטחון, באותו הרגע אגיש עתירה לבג"ץ. 

לסיום אמר, "אנחנו כאופוזיציה ננהל ויכוח נוקב עם ממשלת הפארסה הזאת, גם בנושא כלכלה, גם בנושא ביטחון וגם בנושא דת ומדינה. כי אנחנו בשום פנים ואופן לא מסכימים למכירת חיסול שלכם, של הציבור החילוני, המסורתי, של הציונות הדתית, לש"ס וליהדות התורה. אנחנו נציג אלטרנטיבה שלטונית אמיתית יעילה ומקצועית, שתיתן מענה לכלל עם ישראל ולא לסקטור מסוים או לבן אדם מסוים".