ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד אתמול כי "קיימת הזדמנות היסטורית להחיל ריבונות באופן מושכל שלא הייתה מאז שנת 1948". ברקע דבריו אמרה היום (שלישי) חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) לגל"צ כי "אם יש הזדמנות היסטורית של החלת ריבונות צריך לנצל אותה, אבל לא נתמוך במדינה פלסטינית", והוסיפה: "צריך לבצע שינויים במפות שהאמריקאים שרטטו".

שקד סיפרה כי ראתה את המפות ששרטטו האמריקאים: "ממה שידוע לנו כרגע התוכנית להכיל ריבונות היא על סמך התוכנית של האמריקאים, לפי התוכנית כביש 5 נחתך, גם כביש 3..."

את חוששת שתפרוץ אינתיפאדה אם יהיה סיפוח?
"המערכת הביטחונית אומרת מה היא חושבת שיקרה. הדרג המדיני ייתן את ההחלטות שלו. אנחנו לא יודעים הכל, ממה שאנחנו מבינים אפשר להחיל ריבונות מבלי  להכיר במדינה פלסטינית".

אתם בימינה שתקתם בזמן נאום נתניהו.
"מאחלים לו שייצא זכאי. תמיד הוא תמך במערכת המשפט ורצה להגן עליה. אם תשאל אותי באופו אישי, חלק מכתבי האישום לא היו צריכים להסתיים כפי שהסתיימו. מקווה שייצא זכאי וחזור למשפחתו וחייו הרגילים".

חברת הכנסת התייחסה לאחר מכן לקידומו של החוק הצרפתי על ידי סיעת ימינה, לאחר שחבריה הגישו הצעת חוק שנועדה למנוע חקירות נגד ראש ממשלה מכהן, למעט במקרים של עבירות חמורות כמו מין, אלימות, ביטחון או סמים: "אין סתירה בין החוק הצרפתי למלחמה בשחיתות שהבטחנו. אנחנו לא חושבים שצריך להחליש את מערכת אכיפת החוק".

הרגשת צורך להגן על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט?
"מנדלבליט הוא מינוי של נתניהו ושלי ביחד. שנינו רצינו אותו. צריך לשקול האם נכון לפצל את תפקידו של היועץ המשפטי. זה מהלך מורכב. יש טענות הגיוניות בעדו ונגדו, מכיוון שלאורך השנים היה צריך להשאיר את התפקיד".