בעקבות דברי אבו מאזן: בית הדין הבינלאומי בהאג שאל היום (רביעי) את הרשות הפלסטינית האם הסכמי אוסלו עדיין תקפים לאחר הודעתו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, על התנערות מכלל ההסכמים עם ארה"ב וישראל. הרקע לדברים הוא חקירת פשעי המלחמה הישראליים שבית הדין שוקל כעת. נכון לרגע זה, משרד החוץ לא הגיב לדברים. 

לתשובה שתעניק הרשות יכולה להיות השלכה עצומה על התנהלות החקירה בבית המשפט, שתעסוק כאמור בפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה במהלך מבצע צוק איתן ב-2014, כמו גם בהתיישבות ביו"ש ובעימותים ברצועת עזה בין השנים 2018-2019. 

הרשות צריכה להשיב לשאלת בית הדין עד ה-10 ביוני, כאשר לישראל ניתן זמן רב יותר להשיב לטענות, עד ה-24 ביוני. יש לציין כי ישראל ובנות בריתה ציינו כי הסכמי אוסלו חסמו את האופציה של הרשות לערב את בית הדין הבינלאומי בכל סוגיה מדינית-פלילית. פאטו בנסודה, תובעת בית הדין הבינ"ל, התומכת בפתיחת המשפט נגד ישראל וארגון חמאס, טענה בתגובה כי "הסכמי אוסלו פוגעים בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית". 

בתגובה להודעה, צ'כיה פרסמה הודעת תמיכה בישראל, בה נטען כי הסכמי אוסלו מעניקים לישראל סמכות שיפוטית בגדה המערבית, מה שמוכיח כי אין "מדינה פלסטינית".