שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, הגיב הבוקר (רביעי) במליאת הכנסת לשאילתא שהגיש ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), שבה נטען כי קיים חשד לניצול לרעה של מעמד היועמ"ש. לדברי ניסנקורן, "אין בסיס לטענה הזו".

קרעי הסביר כי "על פי הפרסומים, הוצגו נתונים שגויים בפני בג"ץ וכן ועדת האיתור ליועץ המשפטי לממשלה. היועץ המשפטי מנדלבליט, ניצל לכאורה את הטעות לשם זכיה בתפקיד, דבר המהווה לכאורה הפרה של סעיף 416 לחוק העונשין: קבלת דבר בתחבולה או בניצול מכוון של טעות הזולת. רצוני לשאול: האם תדרוש את התפטרותו בעקבות הנ"ל?".
  
"תודה לח"כ קרעי על שאלתו", אמר ניסנקורן בפתח תשובתו. "כפי שפורסם בהודעה לתקשורת של פרקליטות המדינה מיום 13.6.2020: 'אין שחר לטענה כי נעשתה הטעייה בהצגת עמדת המדינה במסגרת העתירות לבג"ץ נגד מינויו של ד"ר אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה'. כידוע, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, גנז את התיק בעניינו של מנדלבליט בהחלטה שכללה נימוקים מפורטים עד מאוד, אך לא קבעה את עילת הסגירה הפורמאלית. היועמ"ש דאז, שהיה הגורם המוסמך להחליט בפרשה, פירט בהחלטתו את כל מה שמצא לנכון, לאחר ששקל את כל חוות הדעת הפנימיות שהובאו בפניו. החלטת היועמ"ש דאז וינשטיין פורסמה ברבים, ואף הוצגה בפני שופטי בג"ץ, כמו גם בפני ועדת האיתור והממשלה ככתבה וכלשונה, מבלי להסתיר דבר".

שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 
לדברי ניסנקורן, "השופטים שדנו בעתירה נגד מינוי נדלבליט בחנו את העובדות וכן את טענותיו של מנדלבליט, ובסופו של דבר פסקו  בצורה מובהקת שהתיק היה צריך להיסגר מחוסר אשמה. הצגת הדברים כ'תיק פתוח' או כהטעיה של בית המשפט היא שקר גס".
 
"כאמור, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, הוא זה שבחן את ממצאי החקירה בעניינו של מנדלבליט, מצא כי יש מקום לגנוז את התיק וקבע את הנימוקים של החלטת הגניזה. וינשטיין הוא זה שהודיע לממשלה כי אין מניעה משפטית למנות את מנדלבליט והוא זה שהגן בבג"ץ על המינוי. לכן, כל טענה בנושא הזה נגד מנדלבליט עצמו היא פשוט משוללת יסוד. לכן, אין כל שחר בטענות כאילו הוצגו נתונים שגויים בפני ועדת האיתור או בפני בג"ץ, ובוודאי שאין בסיס לטענה כי מנדלבליט ניצל טעות כלשהי לשם זכייה בתפקיד. נהפוך הוא. כלל ההחלטות המחייבות בעניין עמדו הן בפני ועדת האיתור, הן בפני הממשלה טרם המינוי, והן בפני בית המשפט העליון".  

את דבריו חתם באומרו: "לסיום דבריי אני מבקש להציע הצעה: יש מבין חברי הבית הזה מי שמשקיעים חלק ניכר מזמנם במאמץ נפסד לפגוע בשמם הטוב של עובדי ציבור מסורים ומערכת אכיפת החוק. אני מציע לתעל את האנרגיה המבוזבזת הזו לעבודה אמיתית ומשותפת, למען אזרחי ישראל וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. רק בשבוע החולף אישרנו בוועדת השרים לענייני חקיקה מספר הצעות חוק פרטיות חברתיות, חשובות ומועילות לציבור הישראלי. אני מציע שנמשיך להתמקד בעשייה זו, למען האזרחים ששלחו אותנו לפה".