בעקבות הסערה שעוררו דבריה של רינה מצליח על מצביעי הליכוד, אשר הובילו להשעייתה מחברת החדשות, שוחח הבוקר (ראשון) מי שעמד במרכז סערה דומה בשנת 2015, האמן יאיר גרבוז, עם בן כספית ודידי הררי ב-103FM, והגן על מצליח.

בן: אתם מכירים?
דידי: היינו שכנים, בית מול בית.
כן, ממש.

העלנו אותך שלא בטובתך כי נקלעת לאירוע כזה ב-2015 אני לא טועה, עם אותו נאום קמעות, שאגב לגרבוז עשו אז עוול, כי הליכוד לקח את מה שהוא אמר, שינה מילה אחת, את הקמעות שינה למזוזות. אתה אמרת בעצם מנשקי הקמעות ולא מנשקי המזוזות, ולדעתי יש הבדל עצום.
כן, לא רק זה. השינוי העיקרי הוא שדיברתי על מיעוטים, זאת אומרת על קומץ, ויחסו את זה לעדות המזרח. הרי עדות המזרח הן לא קומץ ובחיים לא הייתי אומר שום דבר שיש בו גינוי על עדות המזרח.

דידי: אני מזכיר לך ש-2015 הייתה שנת בחירות.
בן: הוא אמר את זה ערב בחירות
דידי: כן, ואני אומר שבשנת בחירות אף פוליטיקאי הגון לא יפספס משבר טוב כדי לעשות ממנו כותרות.
נכון, גם אם זה כרוך בשקר וגם אם בהסתה, וזה נמשך עד היום.

דידי: גם אם זה עיוותים.
בן: נתניהו אני מבין מזה, הוא פוליטיקאי הגון אבל על זה נתווכח אחר כך. עכשיו רינה מצליח אגב עוברת שיימינג משוגע שמנהיג אותו נתניהו עצמו, "תתביישי", כל שרי הליכוד אחריו לפטר אותה מיד, מה אתה חושב על זה, יאיר?
קודם כל, כשצלצלו אליי מההפקה דקות לפני שאנחנו מדברים כרגע, אמרתי שלא שמעתי את התוכנית אז המפיק סיפר לי. אבל אמרתי בעצם למה אני צריך לשמוע? משפט שמתחיל ב'רינה מצליח אמרה'. לא חשוב מה היא אמרה, 'על כן צריך לפטר אותך' - הוא משפט מדאיג ומטורף בלי שום קשר במה תשים בכל הבלאק הזה, זה צריך לבד כשלעצמו לעורר שאט נפש. חוץ מזה שהיא עיתונאית מצוינת, חוץ מזה שעכשיו שמעתי אצלכם בקולה את מה שהיא אומרת, ומה שהיא אומרת הוא בעצם ציטוט.

כן,אבל ציטוט מעוות לחלוטין, כי מה שבן אמר לי קודם זה שהיא נסעה עם נהג המונית שלה ותוך כדי שיחה פוליטית הוא אמר את מה שהוא אמר, שגם אם הוא יאנוס הבת שלי אני אצביע עבורו. מה שהיא אמרה כרגע, מה שאני שמעתי כרגע שהיא אמרה בשידור היה 'תומכי נתניהו מתראיינים ואומרים שגם אם הוא יאנוס את הבת שלהם הם יצביעו לו'. איפה הם התראיינו? איפה הם התראיינו? מי התראיין ואמר את זה ומה זה תומכי נתניהו, האם התראיינו להם שני מיליון איש ואמרו את המשפט פה אחד? מי אלו תומכי נתניהו?
אתה יכול לבחון את רינה מצליח על הדיוק שבדבריה, אבל מה שהיא רצתה להגיד, הרי היא לא רצתה להגיד את המשפט הספציפי הזה שקשור לאונס הבת, אלא באיזו מידה תומכי נתניהו לא מפעילים שום שיקול נוסף לרבות שיקולים של חוק, מוסר ומשמעת כשמדובר בנתניהו. את זה אתה יכול להדגים בכל מיני צורות, חלקן יכולות להיות מוצלחות או לא מוצלחות בעיניך או בעיניי, מה זה קשור לפיטורין?

דידי: ראשית בוא נתחיל בנקודה הבסיסית, אני לא חושב שצריך לפטר אף אחד שמביע או אומר את דעתו, התנצלות הייתה פותרת הכל.
בן: היא לא הייתה פותרת.
דידי: למה?
בן: כי אתה רואה את נתניהו, ישר כולם רצים לפטר אותה.
דידי: למה המילה אונס לא הייתה כל כך נוראית כשקלמן ליבסקינד אמר אותה?
בן: קודם כל אני בוויכוח הזה הייתי בעד קלמן, אני לא חושב שאסור להשתמש במילה אונס. אני חושב שזהבה שם עשתה שגיאה, אבל אנחנו לא בדיון הזה, אנחנו בדיון על רינה מצליח.
יש סיבה אחת לפטר את רינה מצליח - אם אין לה מספיק זמן לבקר את דרוקר בכלא.

ראש ממשלה שאומר שרביב דרוקר צריך ללכת לכלא זה יותר טוב?
המגפה האמיתית חברים זו לא הקורונה...

בן: אלא? אתה הולך להגיד משהו שתתחרט עליו.
דידי: זו לא שאלת בחירות.
המגפה האמיתית זו העובדה היא שכל אמירה מעוותים, מסלפים ואחר כך רוצים להיפטר מהאנשים.  

דידי: אבל הנה שמענו את זה בקולה, שמענו את הדברים בקולה.
בן: אבל דידי, תקשיב רגע...
דידי: אני שוב אומר, ראשית בשורה התחתונה בעיניי לא צריך לפטר אותה, אני חושב שאם הייתה התנצלות על הניסוח הזה של לומר שמצביעי נתניהו מתראיינים ואומרים שאם יאנסו את הבנות שלהם הם עדיין יצביעו עבורו... התנצלות על הדברים האלה וגמרנו.
בן: אבל תקשיב שנייה, מאז שהיא אמרה, תשמע גם אתה אני לא יודע כמה גיגלת את זה גרבוז, מאז שהיא אמרה את זה מעלים כל הזמן את כל הפעמים, דיקלה כהן, ליכודניקית ידועה, צייצה את זה מילה במילה בשמה לפני כמה חודשים.  
דידי: אז מה? דקלה כהן היא שני מיליון איש? תביא את כל האנשים בטוויטר.

בן: אתגר קרת כותב בגלובס , נהג מונית אמר לי : גם אם ביבי אונס את הבת שלי אני מצביע לו. בטוויטר, בגלל זה אני עונה כגבר, גם אם ביבי יאנוס אותי בסמטה חשוכה, אצביע לו. קפיש?
דידי: אז מה?
בן: אבנר חדד הגיב על הבוקר של קשת.
דידי: בוא בן, מה שאתה עושה... הרי זה לא הגיוני כי מה שאתה עושה. 
בן: אני אסביר לך מה אני עושה.
דידי: אתה מביא אנשים שהגיבו לדברים של רינה והגיבו למה שהיא אמרה. התגובה באה ממקום מקצין. ודאי הנה הוא אומר. "גם אם הוא יאנוס אותי כגבר".
בן: לא, אלו אמירות מהרבה לפני.
דידי: לא, זה מעכשיו.
בן: לא.

דידי: בן, תסתכל גם אני קראתי את הטוויטים האלה.
בן: הסתכלתי, אתגר קרת ודלקה כהן הרבה לפני.
דידי: עזוב את אתגר קרת ודלקה כהן, המשכת לקרוא מצביעי נתניהו...
בן: תקשיב, מה שהעלו עכשיו אלו אמירות קודמות, גם אני שמעתי את זה, אז יכול להיות שזה שהיא הכלילה את כולם היא עשתה טעות. מכאן ועד השיימינג הזה? יש כזה שיח, זה מה שאני מנסה להגיד לך.
תראה, אני רוצה רק להגיד לכם, תחשבו לרגע הפוך. שיש איזה הפגנה נניח, לגיטימית חוקית של הימין , הולך עיתונאי ושואל אנשים "אתם תצביעו לביבי בכל מחיר, בכל מקרה? גם אם הוא יורשע?" היית מקבל אחוז עצום של תשובות.

כן, אבל זו שאלה אחרת יאיר. מה שאתה אומר עכשיו, 'הייתם מצביעים לביבי גם אם הוא יורשע?', יש הבדל עצום בין זה לבין לשאול אותם אם היית מצביע לביבי אם הוא היה אונס את הבת שלך, בוא, אלו שני דברים שונים לחלוטין.
היית שומע 'הייתי מצביע לו לא משנה מה הוא יעשה'.

לא, לא משנה מה הוא יעשה. יש גבול, אף אחד לא באמת חושב שאם מישהו, עזוב רגע את נתניהו, שאם מישהו היה אונס בת שלי באיזשהי דרך הייתי בעדו. שום צורה שהיא.
נכון, אף אחד לא חושב, אז גם רינה מצליח לא חושבת שאם הוא היה אונס, זאת צורה מסוימת לבטא את הטוטליות ביחס וחוסר הביקורתיות.

דידי: אז צורת הביטוי הזאת הייתה לא במקום, והייתה מסתיימת אם היא הייתה מתנצלת על בחירת המילים.
בן: טוב בואו נסכם, אנחנו לא מתווכחים על זה.
אוקיי, לא על זה מתווכחים, אלא על המהירות בה עולה המילה פיטורים, שפתאום עיתונאית ותיקה שעושה את עבודתה במשך שנים שאני דרך אגב המון פעמים לא מצליח לדעת את דעתה הפוליטית מתוך דבריה, ואני חושב שדעתה הפוליטית עד כמה שאני מבין היא הרבה יותר מורכבת, את שלי אתה יכול לדעת בקלות.

בן: גרבוז, אני יכול להגיד לך, אני מכיר טוב את רינה מצליח, עצם העובדה שהיא הפכה בידי תועמלני הליכוד ודידי, אני צוחק...
דידי: תפסיק.
בן: לסמל של ישראל הראשונה, רינה מצליח...
דידי: ממש לא.
בן: רינה מצליח היא מבאר שבע, היא תוניסאית, היא סיפור הצלחה, היא התחילה כשדרנית בשירים ושערים, התקדמה עשרות שנים.
דידי: אתה מבין מה אתה מנסה להגיד באיזשהי צורה?
בן: שבסוף הפכו אותה ליאיר גרבוז, האמן האליטיסט.
גם האמן האליטיסט יודע על הפריפריה יותר מכל אלה שצועקים.

דידי: בדיוק.
בן: נכון.
דידי: גם יאיר גרבוז ניסו להדביק לו משהו שהוא לא באמת מי שמכיר אותו, ורינה מצליח, תראה, כדי לנסות לשכנע אותי ואת המאזינים שרינה באמת באזור הזה של אמצע ולפעמים אפילו ימנית, אז אתה אומר 'היא מבאר שבע, היא תוניסאית'...
בן: זה בכלל לא קשור לימנית דידי, הייתה לך פליטת פה. זה ביבי או לא ביבי. לספור לך עכשיו אנשי ימין שמתוייגים כשמאלנים וכבוגדים רק כי הם לא ביבי? מאביגדור ליברמן דרומה.
דידי: אני לא מדבר על ביבי בכלל, אני מדבר על דעות.
בן: זאת הבעיה.

דידי: ולא לברוח מהנקודה, שכשאנשים אחרים כמו קלמן ליבסקינד משתמש במילה כמו אונס וזהבה גלאון ואחרים מתייחסים אליו בביזוי מוחלט.
בן: בזה אתה צודק.
דידי: אבל כשרינה עושה אז לא, תסלח לה ותעברו על זה.
בן:  מה תסלח לה? כן, יאיר, מילות סיכום שלך, ואיך אתה מרגיש בכלל בימים טרופים אלה?
אני מרגיש בדיוק שזאת לא המגיפה האמיתית הקורונה, אני אתן לכם רק דוגמה ובקיצור אני אעשה את זה, אני חושב שנתניהו עצמו לא חושב שהיא עשתה משהו לא בסדר, רק לא מעניין אותו, כל אחד מי שלא במחנה שלו הוא כלי במשחק ההישרדות שלו. לא מזמן, זה כאילו לא קשור אבל נורא קשור, שאלו אותי איך אני מסכם את תקופתה של מירי רגב במשרד התרבות .אמרתי במקום להגיד מילים בוטות אני אגיד נורא פשוט: אם הייתה זריקת אמת והיה אפשר להזריק זריקת אמת לנתניהו, לרעייתו המורשעת ולי, והיו שואלים את שלושתנו מה דעתנו על מירי רגב, הדעה שלי הייתה הכי טובה משלושתינו והיא הייתה רעה מאוד.

אני מסכים איתך לגמרי. דידי, אתה רשאי לא להגיב.
היא הייתה רעה מאוד והיא הייתה הכי טובה, אני מוצא בה כל מיני דברים שאני מחבב, והם מתעבים אותה כי הגזענות האמיתית נמצאת בבלפור.

דידי: אני חושב שמירי רגב עשתה עבודה מצוינת.
בן: נשרף הפוליגרף.
דידי אני לא מאמין עליך, תן לי רבע שעה ואתה לא תחזור על זה.

בן: תתקשרו למכבי אש, הפוליגרף של דידי נשרף.
דידי: אני אתן לך קצת נתונים אחר כך, נדבר על זה.