הגברת האכיפה: ועדת החוקה בראשות חה"כ יעקב אשר, דנה היום (רביעי) בהצעת החוק להגדלת הקנס על אי עטיית מסיכה מ-200 ש"ח ל-500 ש"ח, ותכין את ההצעה לקראת קריאה שנייה ושלישית. מעבר להגדלת הקנס, תאריך היעד לתשלום יקוצר ל-45 ימים מאז קבלת הדוח, ולא לאחר 60 ימים כפי שהיה עד כה. 

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, אמר בפתח הדיון, כי "אני לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס לגובה של 500 שקל. זה מוגזם. בכוונתי לבחון מה כן אבל המספר הזה לא יהיה וגם לא 499 שקל. מה שכן צריך להיות זה הגברת היכולת לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ, בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים צריך לתת יותר סמכויות לפקחים".
 
הדיונים על הגברת האכיפה וההחמרה בהנחיות מגיעים על רקע העלייה בהיקף הנדבקים בנגיף הקורונה בעת האחרונה. הנתונים המדאיגים וקצב ההתפשטות המהיר הוביל את משרד הבריאות להמליץ על סגר מוחלט בעשרות יישובים וערים ברחבי הארץ. 
 
כמו כן, הממשלה אישרה מוקדם יותר השבוע באמצעות משאל טלפוני את התיקונים להגבלות הקורונה, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה. התיקונים שאושרו כוללים הגבלת התקהלויות לעד 50 איש, עם החרגה של 250 איש במופעי התרבות.

חתונות ואירועי בר ובת מצווה יוכלו להתקיים עם 250 משתתפים לכל היותר עד 9 ביולי. מ-10 ביולי ועד 31 ביולי בגני אירועים ובמקומות פתוחים המספר המקסימלי יוסיף להיות 250 איש, אבל באולמות סגורים - רק 100 איש. אירועים נוספים כמו בריתות, לוויות ופעילות בבתי תפילה תוגבל עד 50 משתתפים. אירועי חתונה עד ה-9 ליולי יוגבלו עד 250 משתתפים, והחל מסוף חודש יולי תותר השתתפות של 250 אורחים במקום פתוח בלבד, ועד 100 אורחים או כ-50% תפוסה במקום סגור.