לאחר שאישרה את חוק הפיקוח האלקטרוני, ביום ראשון הקרוב תתכנס ועדת השרים לענייני חקיקה ותדון בהצעת החוק של סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק (ליכוד) להכשרת אנשי מקצוע לזיהוי ולדיווח על התעללות מינית בילדים, כתנאי לקבלת רישיון מקצוע. 

על פי מחקרים, כל ילד חמישי בישראל נפגע מינית בילדותו ובכל זאת נושא זה נחשב לטאבו בחברה. פגיעה מינית בילדים מגיל צעיר מאוד, מתרחשת בכל שכבות האוכלוסייה ללא קשר למעמד כלכלי, חברתי, השכלה, מגזר או כל סממן אחר. פגיעה כזו, שאינה מאובחנת ולא מטופלת, היא הטראומטית והקריטית ביותר בערעור חייהם של ילדים, והאחראית לרוב התחלואים הקשים ביותר של החברה.

קרן ברק (צילום: יח''צ)
קרן ברק (צילום: יח''צ)

הצעת חוק זו מחייבת אנשי מקצוע בתחום החינוך, הבריאות והרווחה, כתנאי לקבלת רישיון תעסוקה, לעבור הכשרה מקצועית שממוקדת בזיהוי ובדיווח על התעללות מינית בילדים כתנאי לקבלת רישיון לעסוק במקצוע.

סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק, מסרה: "ביום ראשון תעלה בוועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת החוק אותה הגשתי להכשרת אנשי מקצוע בתחום הבריאות, החינוך והרווחה לזיהוי נפגעי טראומה מינית. בכך, נוכל למנוע, מוקדם ככל שניתן, ההתעללויות ולהעניק טיפול משמעותי כבר בגיל צעיר. החוק יעזור להציל, הלכה למעשה, את נפשות הילדים ולמנוע מהם תחלואים קשים העולים מאותה הפגיעה. כולי תקווה, כי הוועדה תאשר את ההצעה, ותצעיד אותנו לחברה בטוחה יותר עבור ילדנו".