בכירים לשעבר בשב"כ זעמו היום (ראשון) על הפוסט שהעלה ניר אדן, לשעבר מאבטח של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו הוכה על ידי שוטרים במהלך ההפגנות מול בלפור בשבוע שעבר. בפוסט רומז אדן על ההיכרות האישית שהייתה לו עם ראש הממשלה וקורא לו להתפטר מתפקידו על רקע כתבי האישום נגדו וכשלונו בטיפול במשבר הקורונה.  

אותם בכירי שב"כ לשעבר, ששירתו שנים ארוכות, סבורים שמדובר בשבירת הקוד האתי שעל פיו קיים ומתנהל הארגון. לדעתם, מבלי להתייחס לכותב אלא לנכתב בפוסט, התנהלות שכזו עלולה לסדוק את האמון בין האישים הבכירים לבין יחידה 730 בשב"כ שאמונה על אבטחתם.

מיקי ויינברג, בכיר לשעבר ששירת בשב"כ שני עשורים, מסר: "ההתייחסות שלי אינה אישית על ניר אדן. הוא אחד מהמאבטחים. הוא שירת ארבע שנים, זה החוזה הכי קצר שיש ביחידה, ויצא לדרכו. חשוב להדגיש שהוא שירת בקדנציה הראשונה של נתניהו. יש הרבה מאד מאבטחים שעברו אותו מסלול ואני מתייחס לחלק שבו ציין אדן את היותו מאבטח לשעבר ורמז בצורה ברורה כאילו ראה את ראש הממשלה מקרוב. במקרה האמור, מבחינת השירות והנורמות שעל פיהן התחנכנו, זו חצייה של קו אדום, שכן מדובר בהפרה של הקוד האתי שעליו מושתת הארגון".

"יחידה 730 היא יחידה א-פוליטית, אף אחד לא מדבר על מה הוא חושב או מה עמדתו", הוסיף ויינברג. "אני שירתתי בשירות תקופה לא מבוטלת, עד דרגת מפקד כראש ענף, כיהנתי בתפקידי תחת מספר ראשי ממשלות, ולא מעניין מהי עמדתי הפוליטית ואף אחד לא ידע אותה. באופן חד משמעי אסור לך להצהיר על העובדה שהיית קרוב לראש הממשלה כזה או אחר. ובואו אספר לכם במסר שהוא יודע מה הוא אומר. הוא לא נתן תיאורים אבל גם את זה אסור לעשות, הוא טעה בשיקול הדעת שלו במעשה הזה".

הכרת אותו?
"היו לנו שנים משותפות הוא צעיר ממני עברו הרבה שנים מאז שהוא פרש וכיום הוא אזרח שמותר לו להפגין או לומר את דברו אבל אסור לשבור קודם אתי . הוא לא טיפש , הוא אדם איכותי והוא ידע מה עושה וחבל מאד".

מה באמת הפריע לך בפוסט?
"דברים כאלה יכולים לגרום נזק כי ברגע שהאמון הזה נסדק ומאובטחים של היחידה יתחילו לחשוש האם הם יכולים לבצע את תפקידם כשיש לצידם מאבטח זה חמור מאד. מבחינתי, עד יומי האחרון איש לא ישמע ממני, לא הקרובים שלי, לא ילדיי, לא אשתי ולא אף אחד ישמע ממני על דברים שחוויתי ביחידה. אני בהחלט כועס על כל מי שיעשה מעשה כמוהו". 

את הפוסט השנוי במחלוקת פרסם אדן בסוף השבוע האחרון וכך הוא נפתח: "אני מאלו שאתה ועוד רבים קראו להם 'מלח הארץ'. נו, מאלו שעשו צבא, מאלו שקברו חברים, מאלו שהלכו אחריך 'על עיוור'", כתב אדן. "אני זה שפעם נטרל בתוקפנות אדם שביקש להביע מחאה בכנס ליכוד, אני זה שעמד אין ספור שעות מחוץ לביתך, בחורף, בקיץ, בשבתות וחגים".

"אני זה שמכיר את השטיקים שאתה עושה", המשיך אדן. "אני זה ששמע אתמול את קולות הייאוש של העם שלנו גם בהפגנת השמאל וגם בהפגנת הימין מעברו השני של הרחוב. אני זה שחטף אתמול מכות משוטרים רק משום שבאתי לממש את זכות היסוד הדמוקרטית שלי בירושלים. אני זה שחטף זרם מים בעוצמה בלתי סבירה מאמצעי קיצוני לפיזור הפגנות פשוט כי אין למשטרה, המזמן פוליטית שלנו, יכולת הכלה".

"העם משוסע ביבי. ואתה מנותק, כמו הממשלה העסקנית שהרכבת עם בובת המחמד שלך. תשמע את מה שאני אומר לך. הרגשתי את זה אתמול כשבאתי לבקר אותך בבית שלך בבלפור. אני חושב שהגיע הזמן ללכת הביתה, לתת לנו לבנות מחדש את הארץ השבורה שלנו, לפנות את מקומך למנהיגים אמיתיים. נקיים, ערכיים", סיכם. "מנהיגים כמו אלו שחתומים על אותה מגילת העצמאות, אלו שדיממו לטובת הדמוקרטיה. אלו שטובת הכלל קודמת לטובתם האישית. אלו שלא משקרים שלא גונבים שלא עושים 'קומבינות' ושלא באו לכאן בשביל ה'כ.כ.כ' (כוח, כסף וכבוד)".