אחרי סערת הכישלון הקואליציוני סביב חוק ההמרה, נפגש לפני השבת יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, עם ראש הממשלה. לטענת גורמים בליכוד, המצב בקואליציה עמד בראש הדיונים, והוא נובע לדבריהם ממניעים פוליטיים של כחול לבן. לאחר הפגישה צייץ זוהר בטוויטר: "שבוע של הכרעות לפנינו". בהמשך נשלחו הודעות לחברי סיעת הליכוד, שבהן נכתב: "ביום שני תתקיים ישיבת סיעה חשובה מאוד. לבקשת ראש הממשלה, כולם נדרשים להגיע".

הגורמים בליכוד הדגישו כי בישיבה ידונו בהתנהלות הסיעה בשבועות האחרונים, כולל ההיעדרויות במהלך ההצבעות. אך הנושא המרכזי שמעסיק את המערכת הפוליטית הוא התקציב. מועד העברת התקציב על פי החוק קרב ובא, ולא נרשמה התקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן. נתניהו דורש תקציב "קצר", שיטפל באופן מיידי בבעיות, גנץ נחוש לקדם את התקציב "הארוך", לשנה, כדי להבטיח "יציבות כלכלית ופוליטית לאזרחים".

בימים האחרונים גברו ההערכות שהמצב עלול להידרדר עד בחירות מוקדמות. עם זה, בליכוד מעריכים שנתניהו יעדיף להוביל מהלך דו־שלבי, שמטרתו לפרק את ממשלת האחדות ולהקים ממשלת 61. בליכוד סבורים כי במקרה זה יפנה נתניהו ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויציע לו להצטרף לממשלה הצרה תמורת תפקידים עבורו ועבור חבריו לסיעה. כמו כן, יידרשו קולות של עוד שני חברי כנסת. "אם צבי האוזר ויועז הנדל לא יתרצו, בליכוד ינסו לצרף שני חברים מכחול לבן או מהעבודה כדי להגיע ל־61". 

ובתוך כך, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), יגיש היום הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להגשת תקציב המדינה - מ־25 באוגוסט לחודש נובמבר הקרוב. חוק יסוד הכנסת קובע שהתקציב צריך להיות מוגש עד 25 באוגוסט, אחרת תפוזר הכנסת ויתקיימו בחירות. הצעת החוק לדחיית מועד העברת התקציב תעניק רשת ביטחון שתאפשר לשמור על ממשלת האחדות.