בצל המחאות: מיצג בדמות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוצב היום (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב. במיצג נראה נתניהו ישוב אל מול שולחן גדוש מאכלים באופן המדמה את הסעודה האחרונה ונוגס בעוגת דגל ישראל. במקביל, הוצג 'מיצג החירות והדמוקרטיה' בכיכר רבין, בו נראות נשים בלבוש הנושא את המילים 'חירות', דמוקרטיה' ו'חופש הביטוי', כשהן שכובות על הקרקע.

המיצג הונח על רקע מחאת "הדגלים השחורים" המתפרשת במספר מוקדים בארץ. כאלף איש התאגדו אמש במחאה מול ביתו של השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע דורש לשים סוף להפגנות. במהלך ההפגנה שהסתיימה בשעה 04:00 לפנות בוקר, דווח אירוע אלימות כלפי מפגינים, בסופו חמישה אנשים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים איכילוב וארבעה נעצרו. 

מיצג החירות ודמוקרטיה בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
מיצג החירות ודמוקרטיה בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

שרת התחבורה, מירי רגב, הגיבה בטוויטר: "בערבו של תשעה באב יש מי שבחר ללבות עוד ועוד שנאה וקיטוב בעמנו. יש מי שאולי רומז שגם עתידו של ראש הממשלה יהיה כעתידו של הסועד האחרון?! זה רק עניין של זמן שיגיע מיצג הגרדום וחבל התלייה. זו לא הסתה אלא קריאה לפעולה. אני קוראת לרון חולדאי תפסיק לעצום עיניים והסר לאלתר את מיצג ההסתה".

כזכור, זוהי אינה הפעם הראשונה בה עמדה דמותו של ראש הממשלה במרכז מיצגים מחאתיים. בשנה שעברה, במסגרת תקופת בחירות 2019, הונחה בכיכר הבימה בובה המדמה את ראש הממשלה, כשהוא ישוב ועם כתר לראשו. לבובה הוכנס רמקול וממנו נשמעו מספר ציטוטים מפי נתניהו, בהם: "שלטון הימין בסכנה", ו"התקשורת שמאלנית". 

באופן דומה, מספר חודשים לאחר מכן, הוצג בכיכר ציור פרובוקטיבי של בני הזוג נתניהו, בו נראה ראש הממשלה כשהוא אוחז ברגל כרותה ורעייתו שרה עושה תנועת לב בידיה.