לאחר שיחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה פתחה אמש (חמישי) בבדיקת היוזר הפיקטיבי "דנה רון" שבאמצעותו פורסם פוסט מאיים הקורא לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפרה כוכבת הריאליטי דנה רון, שאינה קשורה למקרה, לג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM על התגובות שקיבלה.

משתמש פיקטיבי השתמש בשם דנה רון והגיב בשמך 'את ביבי צריך להוריד רק בכוח', ראית את זה?
"זה היה אפילו קצת יותר חריף מזה, משתמש שהשתמש בשם דנה רון הסית לרצח רה"מ בישראל. בוודאי שראיתי את זה לפני יומיים, הגעתי הביתה, נכנסתי לי בשלווה אחה"צ אחרי יום ארוך, נכנסתי לרשות החברתיות שלי וחשכו עיניי. מאות, אם לא אלפי תגובות של 'איך את לא מתביישת, אני לא מאמין'".

אפילו ביבי פרסם את האיום שלך כלפיו.
"כל עוד מדובר רק בשם שלי, יש כאלה שיכולים לחשוב יש עוד דנה רון. אבל בכל מקרה אם יש קמצוץ של אנשים שאולי נטה לחשוב שזו אני כי זו תקופה מטורפת והכול יכול להיות בעידן בו אנחנו נמצאים, החלטתי לפרסם הבהרה – 'זה פרופיל מזויף, זה לא אני'. אולי זה לא מזויף, בכל מקרה זה לא אני. הכול הסתבך אתמול כשאני קמה בבוקר ואני מתחילה לקבל טלפונים מעורכי מהדורות חדשות שאומרים לי 'תגידי את באמת מתכוונת להגיש תביעה?' אמרתי 'על איזה תביעה אתם מדברים? היה, פרסמתי הבהרה, תם ונשלם מבחינתי'.

"הם אומרים 'בטוויטר את הגבת לתחקיר של בחור בשם יוסי, איימת עליו בתביעה ואמרת שאף פרופיל מזויף לא ירכב עליך. אפילו אם מדובר באנשי ראש הממשלה'. מיד נכנסתי לטוויטר לראות, וראיתי עלית מדרגה, לא רק השתמשו בשם דנה רון אלא העתיקו את התמונה שלי בפרופיל בטוויטר, רשמו דנה רון 71 ואני דנה רון 7 ובעין זה נראה אותו דבר; ואותו פרופיל מזויף התחיל לשלוח לעיתונאים".

איומים על רה"מ.
"בדיוק ושאני רומזת שרה"מ עומד מאחורי האיום המזויף לרצוח אותו, על מנת לעורר אמפתיה בציבור. פה זה עליית מדרגה והתלבשו עליי".

מישהו שאת מכירה?
"אין לי מושג, הכול יכול להיות".

הגשת תלונה?
"לא, אגיד לך למה, לפני שרה"מ הלך להגיש תלונה בעקבותיה פייסבוק הורידו את החשבונות המזויפים".

רה"מ לא טען שזה מזויף, רה"מ הגיש תלונה על איומים ברצח.
"כן, אוקיי אבל על הדרך בדקו ראו שזה מזויף. קודם כל הורידו את הפרופילים, הדבר נעשה, בדקו וזה אכן פרופיל מזויף בשני המקרים, חסמו והורידו. למה לא הגשתי? כולנו יודעים כמה המשטרה היום עסוקה, אין לה זמן לנשום, מה אני אגיש תלונה? נו באמת, אנחנו יודעים שזה ללמפה. אמרתי שהרשתות החברתיות זה הכלי שלי ושם פרסמתי הסברה. בסופו של סיפור החשבונות נחסמו".

והמשטרה חוקרת את זה.
"מעניין לדעת".

יש כאלה שטוענים שאנשי ימין עשו את זה כדי להגיד שהשמאל מסית לרצח.
"זה בדיוק העניין שאותו פרופיל מזויף בטוויטר התחיל את הקונספירציה הזאת".

יכול להיות שאלו שני אנשים שונים.
"גם יכול להיות".

בהפוך על הפוך, זה שכתב את האיומים בפייסבוק זה מישהו אחד וכדי לא להפליל את זה שהוא מטעם עשו הפוך על הפוך בטוויטר.
"קשה לי להאמין".

למה?
"קשה לי להאמין, יכול להיות שזה משהו אחר אבל זה מאותו צד, בין אם זה ימין או שמאל. כי השתמשו שוב בדנה רון, העלו מדרגה על מנת שיהיה אמין ושמו את התמונה, וכמעט העתק לשם המשתמש שלי".

מישהו רציני שיודע לעבוד קשה.
"מה את חושבת? מאיזה צד של המפה?".

אני לא יודעת ולא מהמרת אבל כנראה שילמו לו הרבה כסף, וכנראה מישהו מתמחה ומקצוען.
"אנשי סייבר מהמעלה הראשונה אומרים לי שאין סיכוי לתפוס את זה שעשה את זה, כי הוא בטח שפיץ על, מה שנקרא. אבל קשה לי להאמין, אני יודעת שאת לא מאוהבות ביבי".

לא אמרתי, אני אוהבת את עם ישראל אין לי נגד אף אחד, שום דבר, אני רוצה שידאגו לנו לאזרחי המדינה.
"שאישיות פוליטית בכירה בטח רה"מ יתעסק בזה".

הרבה דברים קשה להאמין, אני מאוד מקווה שאת צודקת ויכול להיות שזו סביבתו. אני לא מאמינה שביבי ידע דבר כזה, אבל סביבו עושה דברים מאוד מוזרים.
"קשה לי להאמין".

מה את עושה בימים אלה?
"מתאוששת מהישרדות, אם עולה לך בראש 'את פרשת על ההתחלה', הייתי אחרי זה 50 יום כמו באח הגדול, עם כל הדינמיקה החברתית שנלווית לחברה סגורה".

מה עושים כשפורשים?
"אילו ידעתי את כמות השעמום והאינטריגות שיש בוילה סגורה, ידעתי מהאח אבל לא תיארתי לעצמי, אם הייתי יודעת, הייתי נשארת במשחק גם אם היו יורים בי חיצי רעל".

תני דוגמה.
"כולנו אנשים בוגרים, דעתניים בתוך הווילות, אם זה סמיון, אם זה דוד דביר, כל החברה שהיו איתי - נאוה בוקר, עדי ביטי".

רבתם?
"היו ויכוחים סוערים, היו מחנות".

גם בוילה של המודחים?
"את יושבת ומסתכלת על הלמפה, את לא יכולה לצאת החוצה".

למה?
"יתושים, כל אחד נראה כמו מטוס סילון שדורס אותך חיה, את לא יוצאת מהחדר ואם כן רק לחדר אחר. חום אימים, שירותים זה 'בול פגיעה' בערך, עולם שלישי. פיליפינים שגם ככה לא הכי מפותחת ועוד בחור, זה סיוט. מתחילים – 'הוא לקח', 'אתה אמרת', 'לא אמרת'".

מי הכי עיצבן אותך שם?
"היו מחנות ברורים שם".

עם מי את היית?
"דוד, ביטי, נאוה".

בצד שלך?
"כן. המחנה השני היו כל השאר שזה שטראוס זהר, סמיון שהיה בין שנינו, היה מחנה אחר".

כמו כיתה א'?
"כמו כיתה א'".

חבל שלא צילמו גם שם, נראה לי שהיה מעניין.
"לגמרי, אבל בסופו של דבר, מחנה לא מחנה - כולנו אנשים מבוגרים, וברגע שיצאנו נגמר הסיפור וכולנו סך הכול חברים".