גורמים בליכוד תקפו היום (חמישי) את שר החוץ גבי אשכנזי (כחול לבן) בעקבות דברים שאמר לשר החוץ הגרמני, הייקו מאס, לפיהם "ישראל משאירה את הדלת פתוחה לפלסטינים", ואמרו כי "אשכנזי לא ידע דבר על הסכם השלום ההיסטורי עם האמירויות שראש הממשלה נתניהו הביא, ולכן דבריו אינם רלוונטיים".

הגורמים הוסיפו כי "נתניהו פעל במשך שנים ארוכות להביא הסכם שלום היסטורי זה, והסכמי שלום נוספים שבדרך, תחת העיקרון של שלום תמורת שלום ולא שטחים תמורת שלום, בניגוד לעמדת השמאל. הניסיון של אשכנזי וחבריו להציג כאילו כחול לבן הביאו הסכם שלום היסטורי עם האמירויות ואת התפנית חסרת התקדים במדיניותה של ישראל ומעמדה באיזור - מגוחך".

בכחול לבן מסרו בתגובה למתקפה של הליכוד כי "אנחנו מאחלים לחברינו בליכוד להפסיק להיות חמוצים, ומברכים אותם על קידום נורמליזציה, שלום וביטחון במקום מהלכים חד צדדיים חסרי אחריות".

השר אשכנזי התייחס מוקדם יותר היום לתהליכים המתרחשים באזור בעקבות נרמול היחסים והשיחות עם איחוד האמירויות, והאופציה שמדינות נוספות יצטרפו למעגל הנורמליזציה.

במהלך ביקור רשמי בגרמניה אמר לשר החוץ הגרמני, הייקו מאס, כי ישראל משאירה את הדלת פתוחה לפלסטינים למרות הכעס הרב ברשות עקב השיחות עם איחוד האמירויות. "עדכנתי את שר החוץ על סוגיות שנוגעות למצב במזרח התיכון, בתוכן גם המגעים עם איחוד האמירויות. זה נותן תקווה לעתיד טוב יותר לאזור. זה יקדם את היציבות באזור, ואולי יהפוך אותו למקום טוב יותר ובטוח יותר". 

אשכנזי התייחס כאמור לנושא הסיפוח שירד מהפרק בעקבות שיחות השלום עם האיחוד האמירויות, אך הדגיש את הרצון של ישראל להמשיך במו"מ עם הפלסטינים. "אנחנו רוצים להשאיר את הדלת פתוחה לפלסטינים. אנחנו מקווים שהפלסטינים יצטרפו לשולחן המשא ומתן".