כמדי יום, חזרו בן כספית וינון מגל אל עמדת המיקרופון ואל אולפן השידור ב-103FM, וסקרו יחדיו את החדשות העדכניות ביותר בגזרה המדינית והפוליטית. כמובן שהם לא שכחו להתווכח כמיטב המסורת, ובעוד מגל נפעם מכך שראש הממשלה "עשה ביום אחד הסדרה עם חמאס, תקף בסוריה, עשה שלום עם האמירויות ודאג לקורונה" - את כספית זה קצת פחות הרשים.

בן כספית וינון מגל

ינון: גם שלום עם האמירויות שביבי הביא לנו, גם שלום כיתה א' שביבי פתח לנו, גם שלום בוקר טוב בן כספית שביבי סידר לנו, מה אנחנו צריכים יותר תגיד לי? יש לנו מנהיג, הוא דואג לנו. ביום אחד הוא עושה הסדרה עם חמאס, תוקף בסוריה, עושה שלום עם האמירויות, דואג לקורונה, וכל היום דואג לנו האזרחים הקטנים. איזה יופי.

בן: אתה אשכרה סטנדאפיסט, והכי מגניב זה שאתה גאה בנאום. אתה אומר את הנאום בגאווה. תשמע, אני האמת שמח בשמחתך. זה להיות אדם מאושר, אדם שלם, שאין לו טענות, בעיות. שהוא מרוצה שיש לו למי לסגוד.

ינון: מה לא נכון במה שאמרתי?

בן: ברור לגמרי שאתה אדם יותר מאושר ממני.

ינון: תראה מה היה לנו אתמול, איזה יום. אני נקרעתי מצחוק לפני השידור, שלחו לי את המאמר של אמנון אברמוביץ' על ההסכם. אתמול עודד בן עמי שואל את אמנון – תסביר לי למה ההסכם הזה לא מרגש אותנו, אוי זה נהדר.

בן: ראיתי את הציוץ שלך, אני לא יודע על אמנון אבל עשית עוול לעודד בן עמי, כי אני עשיתי אתמול שוטר טוב על ההישגים עם האמירויות, אבל בכל זאת לאזרחים אכפת מהקורונה ומהלימודים יותר, שפה הייתה פארסה כמובן. עד אמצע הלילה אנשים לא יודעים ב-20 ערים אדומות אם לשלוח או לא את הילדים. מה הבעיה לעשות מה שהדרג המקצועי אומר? בשביל מה מינית פרויקטור או השד יודע מה? השאלה לגיטימית, ראיתי עכשיו ציוץ של אבי בניהו שגם הוא צודק, מה אתה מקשקש על 25 שנה אני עובד להפוך את הפרדיגמה? מה זה הדבר הזה?"

ינון: מה, לא נכון?

בן: כי זה לא נכון ינון. זה שקר גס.

ינון: סוף סוף הערבים עושים שלום בלי לוותר על שטחים, בלי שפותרים את הבעיה הפלסטינית. הרי כל אינדוקטרינציה שהנחלתם לנו עשרות שנים – 'כולנו יודעים איך זה יגמר'. ברור כולנו, מה זה כולנו? הנה אנחנו רואים שאפשר לעשות שלום עם הערבים בלי לוותר על כל יו"ש. כולכם הייתם שבויים בקונספציה מוטעית, בא נתניהו שלפני 25 שנה בספר שלו 'מקום תחת השמש', כתב שכשיהיו פה עשרה מיליון וישראל תהיה חזקה הערבים יבינו שהם מתנפצים, הם יוותרו ויעשו שלום. אתה יודע מה? לא נעים לי להגיד אבל הוא שיחק אותה, הוא הביא חזון ועמד בו, תגיד שאפו מדי פעם.

בן: אתה לא מקשיב למילה שנאמרת לך, אתה מאוהב רק בעצמך, לא הקשבת. אני רואה מתי אתה מקשיב ואתה אף פעם לא מקשיב. אתמול פתחתי את התוכנית בחמש עם אריה אלדד בשוטר טוב לנתניהו על אבו דאבי ולא בפעם הראשונה.

ינון: איתי אתה לא מרשה לעצמך לפרגן לביבי, זה מה שכואב לי. איתו אתה מסכים ואיתי לא.

בן: גם איתך אמרתי אלף פעמים שזה הישג עצום, אבל כל מה שאמרת או רוב גדול לא נכון. מה זה הקשקוש הזה? די כבר לשקר, אני זוכר את המודעה לערוץ 7 לפני שבוע - 'שברתי את הפרדיגמה של השמאל של שלום תמורת שטחים', אז אין סכסוך טריטוריאלי עם איחוד האמירויות.

ינון: יש.

בן: לא.

ינון: מה לא? מה אמרו הסעודים? מה זה ההכרזה?

בן: לא הפרעתי לך, שמעתי את כל הנאום המגוחך שלך בשקט רב, אנא תן גם לי. את השלום עם מצרים שלא הייתה שום דרך לעשות אחרת, בגין עשה. זה לא השמאל. הוא החזיר את כל סיני כי לא הייתה ברירה. לא הפכת את הפרדיגמה כי רבין עשה שלום עם ירדן בלי להחזיר גרגר אדמה, אלא רק שתי מובלעות קטנות לחכירה ל-25 שנה שהייתה אמורה להתחדש ומי שלא הצליח לחדש אותה כי הרס את היחסים עם המלך זה ביבי.

אתה עצמך חתום על הסכם חברון, החזרת 13% לפלסטינים, אשררת את אוסלו, החזרת את חברון לפלסטינים, ניהלת משא ומתן מאוד רציני פעמיים על החזרת רמת הגולן. זה לא שלום עם האמירויות כי אפרים סנה אתמול דיבר אצלנו. לפני כ-19 שנה הוא היה שם כשר אחרי אוסלו, ואחריו 400 אלף איש. עד עכשיו אמרתי מה לא עשית. עכשיו מה עשית? הפכת את הפרדיגמה וזו פעם ראשונה שמדינה ערבית מסכימה לעשות נורמליזציה בלי שפתרת את הבעיה הפלסטינית, זה הישג גדול. כל השאר שקרים. תודה.

ינון: יפה, שכוייח, שכוייח, עכשיו תשמע. אמרת שעשיתי עוול לבן עמי אז אני רוצה שכולנו נשמע. במשך עשרות שנים אלה האנשים תיווכו לנו את המציאות, עד שאנחנו הימניים נכנסנו לתקשורת וזה מה שאכלנו בוקר-צהריים-ערב, את הפייק ניוז הזה.

בן: זה לא פייק ניוז כי הכל נכון. עודד בן עמי שאל שאלה לגיטימית, היה סקר מעריב ביום חמישי שנתניהו ירד ל-28 מנדטים ,לפחות כרגע לא נראה שזה מוסיף לו הרבה. השאלה לגיטימית אבל אמנון התחיל ביום שמח והיסטורי.

ינון: זה כמו 'אני חושב שאתה מופלא אבל...'

בן: לא, מכיוון שהמנהיג העליון שלך לא מסוגל לעשות שום דבר אפילו הישג בלי לתבל אותו באלף ואחד שקרים והכפשה של כל האחרים, השמאל והפרדיגמה. הרגע הוכחתי לך שבגין החזיר את סיני, זה לא שמאל, זה ליכוד. אריק שרון עשה התנתקות מתוך הליכוד, נתניהו הצביע בעדה.

ינון: בניגוד למתפקדי הליכוד.

בן: לא מדברים עליהם.

ינון: בניגוד לעמדת הליכוד, שרון התהפך ב-180 מעלות, צריך לזכור את זה.

בן: זה נושא אחר, כל ראשי הממשלה כמעט, חוץ מאחד וגם הוא לא לגמרי וזה שמיר שהלך למדריד, כולם שעשו מהלכים מסוג זה עשו את זה בניגוד להבטחה שלהם. מבגין עד רבין ומי שאתה רוצה, זה לא רק עכשיו הסיפור של אוסלו או שרון זה כולם. טוב שנזכרתי בעוד שקר, זה לא שלום תמורת שלום, היה לך סיפוח ביד, אתם רקדתם.

ינון: לא הבנתי, מה הנקודה?

בן: זה שלום תמורת ויתור על סיפוח היסטורי. לא לספח זה בדיוק כמו להחזיר.

ינון: נו באמת.

בן: אחד לאחד.

ינון: אולי זה חלק ממשא ומתן.

בן: אולי הוא שקרן? הוא כינס מסיבת עיתונאים עוד לפני הבחירות הראשונות של 2019.

ינון: למה אני לא חש נבגד כשכולם טוענים שהימין חש נבגד?

בן: אנחנו חוזרים לנושא ותיק, למרות היותך מוביל חברתי, סמל מין לשעבר.

ינון: למה לשעבר?

בן: אפשר לנהל על זה דיון, ומגיש רדיו פופולרי, אבל אתה לא מרכז העולם. אם אתה בהתייעצות עם ריקלין כי אני לא רוצה להפריד ביניכם צריך להחליט בין הטיסה לאבו דאבי, שאם זה שובר את הפרדיגמה אני חושב שזה מאוד חשוב, לבין הכרזת ריבונות ישראלית היסטורית על בקעת הירדן גוש עציון וכו'.

ינון: אההה...

בן: בלי אההה...

ינון: מה שביבי אומר.

בן: נגמר הוויכוח, תודה רבה. אפשר להמשיך הלאה.

ינון: למה חתכו את השאלות של רה"מ אתמול? אחרי שבלבלו את המוח על כך שהוא לא עונה אז הוא עונה וחותכים? לא משנה מה הוא יעשה, תמיד יתלוננו.

בן: נו באמת, די. תצא כבר מהפינה הזו, ראית את השאלות?

ינון: וודאי עברתי לערוץ 20 מיד.

בן: הוא לא מוקלט אצלי, רציתי לראות את השאלות אבל אמרו לי שהאדם הזה סיפר סיפור על דן מרידור.

ינון: לא זוכר.

בן: אם זה בערוץ 20 אני אחפש, הכל זה קונספירציות. האדם גר בפריים טיים של הטלוויזיה, ערב אחר ערב הוא משודר, לא היה בחיים מנהיג, לדעתי גם לא בקוריאה הצפונית שהיו לו כל כך הרבה דקות, אז תירגע.