על רקע הסכם הנורמליזציה של ישראל עם איחוד האמירויות, היחסים בין המדינות ממשיכים להתחמם. אתמול נעשה עוד צעד נוסף, כאשר הסוכנות היהודית הודיעה שתתחיל לפעול במדינה שבמפרץ.

המראת המטוס לאבו דאבי. צילום: עומר מירון/לע"מ

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, המנכ"לית אמירה אהרונוביץ' ויו"ר קרן היסוד סם גרונדוורג שוחחו שלשום, בזמן ביקורה של המשלחת הישראלית באבו דאבי, עם רב הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, הרב יהודה סרנה, וסיכמו כי יחלו לתת שירות לקהילה היהודית במדינה.
בשיחה ביקש סרנה מהרצוג לסייע בחינוך יהודי, בשימור חיי הקהילה ובהפעלת מחנות קיץ. השניים גם סיכמו לבחון שיגור של שליח קבוע מטעם הסוכנות לקהילה באיחוד האמירויות.

בעקבות השיחה, יוקם בימים הקרובים צוות מיוחד, שיכלול נציגים מהסוכנות היהודית, קרן היסוד והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), שיעבוד מול סרנה. זאת במטרה לזהות ולגבש את הצרכים של הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, שמונה יותר מאלף איש ושממוקמת בעיקר באבו דאבי ובדובאי. חברי הקהילה היגרו למקום ממדינות שונות, והם למעשה הקהילה היהודית הראשונה שנוסדה בעולם הערבי בעידן המודרני.

"כניסת הסוכנות היהודית לפעילות בקהילה היהודית באיחוד האמירויות היא כתיבת פרק נוסף בספר ההיסטוריה המרתק של העם היהודי", אמר הרצוג. "זו קהילה יהודית מגוונת, המתקיימת בלב מדינה ערבית בתוככי המזרח התיכון, שנשמח לסייע לה במגוון הפעילויות שלנו. הסכם השלום ההיסטורי יאפשר זאת, ואני מקווה שבהמשך נראה זאת גם במדינות נוספות באזור".