בעולם החרדי-ספרדי מציינים שבע שנים לפטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף. בגלל מגפת הקורונה לא התקיימה עליה המונית לקברו של הרב בבית העלמין סנהדריה בירושלים. שר הפנים אריה דרעי נשא דברים היום (רביעי) באירוע לזכרו של הרב, והתייחס למגיפה ולוויכוח בנושא ההגבלות על המגזר הדתי והחרדי שבאו בעקבותיה: "מרן היה אומר לנו בכאב נוראי לדאוג לחלשים בתקופה זאת של מצוקה כלכלית וקשיי פרנסה. אם היה צריך לסגור בתי כנסת הוא היה אומר לסגור".

אריה דרעי בראיון לאתר "כיכר השבת"

בפתח דבריו אמר דרעי כי "הרב היה קורא לכולם לשמור על ההנחיות ומנצל את האירוע הגדול הזה בעם ישראל לצורך חשבון נפש ציבורי ופרטי, מוביל את העם לאחדות ותיקון המידות".

"אנו חייבים למצוא את הדרך, אני יודע שזה יוצר ויכוחים, שעם כל המגבלות חייבים לחשוב איך אפשר שקול התורה לא ייפסק לרגע אחד", אמר השר והוסיף: "זה הקיום של עם ישראל במשך אלפי נשים. גם בימי האינקויזיציה ישבו ולמדו תורה. חייבים להמשיך לאפשר את הדבר הזה. אין לי ספק שמרן היה עומד על זה עם ההתגייסות שלו לשמור על ההנחיות. הוא היה הזרקור שלנו לפני המחנה".

עוד אמר דרעי, כי מרן היה מאחד ואוהב גדול ואנחנו נמשיך בדרכו. אין ספק שאנו צריכים לעשות מאמץ גדול מאוד לאחד להוריד את השיח המפלג את השיסוי ואת ההסתה. בתקופות של מגיפות זה הרבה יותר קשה כי הקשב והסבלנות הרבה יותר קטנים. אנחנו כמנהיגי הציבור חייבים להתעלות קצת כדי לתת אופק לציבור שחייב להתאחד".

לוין ודרעי (צילום: יעקב כהן)
לוין ודרעי (צילום: יעקב כהן)

רה״מ נתניהו אמר בטקס: ״מרן הרב עובדיה היה איש ההלכה הגדול של דורנו. אדם ששוקד על לימודיו המתמיד הענק והמלמד עד אין קץ. אהבת ישראל שלו קרנה לבחוץ גם לגבי מורשת ישראל חידושים והלכה. איש משכמו ומעלה והוא חסר לכולנו. אין לי ספק שהוא היה מעורר כעת על הציווי של ונשמרתם לנפשותיכם להקפיד על כל ההנחיות״. 

יו"ר כחול לבן שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ אמר בטקס: ״אני אומר לעצמי, בסופו של דבר נתגבר על הקורונה בעזרת השם, אולם בסופו של יום אנחנו נשארים אחד עם השני, ואנחנו צריכים לעשות הכל בשביל לחיות אחד עם השני מתוך שלום וכבוד הדדי. למדתי מדרכו של מרן הרב עובדיה שלצד לימוד התורה ומעגל החיים היהודי, הוא חתר תמיד לחיות בשלום עם כלל המגזרים״.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בטקס: "מרן הרב עובדיה הקים רשת חינוך מפוארת מעיין החינות התורני. גדלים מידי שנה עשרות אלפי תלמידים בדרך של יהדות המזרח, מרן הקים את תנועת שס שההשפעה שלה תמיד חרגה מכוחה המספרי. התברכנו בסיעה שיש לה שרים וחה"כ יוצא דופן ובמנהיגות של הרב אריה דרעי. מנהיגות של סלע איתן יציב שכל ישר עם הכוונה ישירה ברגעים שהכי דרושים".