יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, מסר היום (רביעי) הצהרה מיוחדת על רקע הסערה במליאת הכנסת. ראש האופוזיציה התייחס לביטול ההצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין ותקף בחריפות גם את אנשי כחול לבן. 

בפתח דבריו אמר לפיד: "שמונה שנים אני ח"כ ומעולם לא בוטלה הצבעה אחרי שהכנסת הצביעה - אין דבר כזה. דיברתי עם ותיקי הבניין והם לא זוכרים אירוע כזה. בתולדות הכנסת לא קרה שיו"ר הכנסת ביטל הצבעה. אי אפשר לבטל ככה הצבעות. אפשר לסגור את הכנסת".

יו"ר יש עתיד-תל"ם המשיך בדבריו: "לא צריך אותה יותר. אנחנו סתם תאטרון כדי שנתניהו יוכל להסתובב ולטעון שאנחנו דמוקרטיה. מי שמבטל את ההכרעה הדמוקרטית של הכנסת משאיר רקע לביטול החלטות בית המשפט. זו חציית כל הגבולות".

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

לפיד התייחס לחלקו של ראש הממשלה בביטול ההצבעה ואמר: "הממשלה עשתה את זה כי מדובר בפרשת הצוללות. נתניהו ידע מה הוא עושה. למה הוא עוצר קבינט קורונה? רק כדי לחסום הצבעה. אם תהיה ועדת חקירה היא תגיע לנתניהו שמסובך בפרשה. בגלל זה היו מוכנים לעשות הכל כדי שלא תהיה ועדת חקירה".

בסיום דבריו אמר ח"כ לפיד: "אין לי מילים להביע את האכזבה מכחול לבן שנעלמו מהמליאה - הם קו ההגנה האחרון של נתניהו. אנשיו של רה"מ ירו בדמוקרטיה מטווח אפס וכחול לבן לא היו שם כדי להגן עליה".