אמנון אברמוביץ' שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל בתכניתם ב-103FM והבהיר כי הצדק עם הקואליציה בנוגע לביטול ההחלטה אתמול. בנוסף התייחס הפרשן הבכיר לפרשת הצוללות והבהיר כי על היועמ"ש היה לפתוח בחקירה בפרשה. לבסוף הבהיר: "הלחץ של רה"מ נתניהו עובד - גם על מערכת המשפט וגם על העיתונאים".

ניסים: שמעת את הנאום של השר אמסלם אתמול?
"אני שמעתי את הנאום ואומר משפט אחד, הנאום של השר אמסלם הוא לא לכבוד התוכנית, לא לכבוד של ניסים משעל, גיא פלג ושלי, לכן נניח אותו בצד. אני הבעתי את דעתי אתמול, אני חושב שהייתה שם תקלה טכנית, אני חושב שיריב לוין וסגנו מנסור עבאס בצדק ביטלו את ההצבעה. לא אפרט את כל התקלה הטכנית אבל הם הלכו, אשתמש במונח בהשאלה מעולם הכדורגל, לוואר וראו את ההתרחשות ואת תזרים ההצבעה, לכן אני הייתי בצד אלה שחשבו שהקואליציה צדקה בעניין זה ולא האופוזיציה".

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

גיא: פרשת הצוללות, אני שומע אותך ומשוחח איתך ואתה מלא הערכה ליועמ"ש מנדלבליט ודוחה על הסף טענות על שיקולים זרים. בכל זאת, איך אתה מסביר?
"אני לא מאלה שכאשר אני חולק על אדם אני מייחס לו שחיתות ואני לא מטיל ספק בניקיון כפיים, יחד עם זה אני חושב שמנדלבליט טעה טעות כפולה. גם בפרשת המניות שהיה חייב לחקור את נתניהו ובצורה כזו שתהיה חקירה אפקטיבית ולא אכנס לכל התסבוכת, אבל זו שערורייה שפרשת המניות לא נחקרה, היה שם חשד לשוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה וכן הלאה".

ניסים: הלחץ המסיבי שנתניהו מפעיל נותן אותותיו?
"מיד אשיב, בעניין הצוללות, התצהיר של דן הראל ונוספים וכל החומרים לא יכולים להשאיר פרשה כזו לא חקורה ולא נחקרת. יש פה עניין של סודות מדינה שמעורבבים פנימה, ומדינות לא נותנות לחקור פרשיות ביטחוניות רגישות או פרשיות פליליות שטמונות בהן פרשיות ביטחוניות חמורות ועדיין פרשת הצוללות חייבת להיחקר. מנדלבליט טעה שלא חקר אותה ומי שצריך להקים ועדת חקירה זה בני גנץ במסגרת סמכותו בהיותו שר הביטחון".

ניסים: הלחץ הבלתי אנושי שמופעל על מנדלבליט נותן את אותותיו?
"לעניות דעתי התשובה היא כן, לחץ נותן אותותיו תמיד, על משרד המשפטים, על עיתונאים ועל בתי המשפט. אתם לא חושבים שהלחץ המסיבי שמתקיים, הביא מצב שלא נמצא שופט אחד שיקבע שרה"מ עם כתבי אישום לא יכול להרכיב ממשלה?"

גיא: מה אתה אומר?; ניסים: יעלון אמר שבג"ץ אמר אתם תשחקו בקלפים שלכם, אל תבואו אליי; גיא: נאשם בפלילים מכהן כרה"מ, מפעיל את שלוחיו, ונכנעו לו?
"אני לא מדבר על כניעה אני מדבר על חולשה, כניעה זו הרמת דגל לבן, מה שאני אומר זה כלל פיזיקלי פשוט - שלחץ עובד במידה זו או אחרת גם על מערכות המדינה, על הרשות השופטת ועל העיתונאים".

ניסים: אני מסכים עם אמנון; גיא: התובע במשפטו של אולמרט אמר שההבדל בינו לבין נתניהו זה חיילים.
"יש שני הבדלים, האחד שאולמרט התנהג כראוי כפי שצריך והתפטר מיוזמתו והשני 'החיילים', לאולמרט לא היה בסיס תמיכה מוצק ואפילו תוקפני כפי שישנו לנתניהו".

ניסים: זה ניכר בהחלט.