גיא פלג וניסים משעל שוחחו ביניהם בפתח תכניתם הבוקר (חמישי) ב-103FM, והתייחסו לנאומו של השר המקשר בין הממשלה לכנסת אתמול במליאה. השניים מצרים על התדרדרותו החמורה של השיח הפוליטי בישראל ואמרו: "התופעה המבישה היא ששרים רוצים ללקק ולרצות את ראש הממשלה". בנוסף, התייחס גיא פלג למסע ההסתה שמנהל נגדו רה"מ בנימין נתניהו: "לא פשוט לדווח נגד מישהו שסימן אותך ומסית נגדך באופן אישי". 

גיא: "לא ראיתי בשידור חי את הנאום המביש של דודי אמסלם, ובשיא הרצינות אני ראיתי את זה וממש שאלתי רבותי ממתי זה, צפיתי בזה פעם אחר פעם אחר פעם ולא האמנתי שאפשר לרדת כל כך נמוך. השר המקשר בין הממשלה לכנסת עומד על דוכן הכנסת בנאום מביש ומלא שטנה. אתה יודע מה ניסים, לא נברור מילים: תת רמה".

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

ניסים: "צריך להגיד מה הוא אמר. הוא כל הזמן השתמש במילה מניאק, מניאק, אפרופו מנדלבליט. אנחנו כבר מדברים על זה הרבה שהשיח הפוליטי והציבורי התדרדר. זה באמת לא מה שהיה - אנשים ופוליטיקאים מרשים לעצמם לרדת למטה ואמסלם כנראה רוצה את פרס פוליצר לרמה הכי נמוכה במערכת הפוליטית שאני זוכר. זה פשוט ירוד. הוא תמיד מתלהם כזה, פעם היה תענוג לראיין אותו אבל בתקופה האחרונה הוא בכלל לא מתראיין".

גיא: "יכול מאוד להיות שכמו שקרה עם ח"כ מיקי זוהר שאנחנו נקום מחר עם דודי אמסלם חדש - מנומס ומאופק ושוחר טוב וממש אביר השפה העברית והוא יבוא ויגיד בראיון מיתמם אצלך בתכנית, ואני מציע לו להתראיין אצלך בתכנית, הוא בוודאי יגיד לך: 'למה אתם מלינים שאני משתמש במילה מניאק שהיועץ לממשלה ראש התביעה הכללית מדבר ככה' ואנחנו נענה לו שהיועמ"ש קודם כל כמובן התבטא בצורה מבישה, אבל זו הייתה שיחת חברים והוא לא העלה על דעתו שהשיחות מוקלטות ויתפרסמו. הלשון משוחררת בשיחות פרטיות ולא דומה הדבר לנאום שברור שתוכנן והוכן מבעוד מפי שר בממשלת ישראל".

ניסים: "התופעה הזאת שבה שרים רוצים לרצות וללקק לראש הממשלה היא התופעה המבישה. כל המערכת הפוליטית מביטה בשרי הליכוד בתחרות ביניהם מי יותר ירצה את נתניהו ויתקוף את האנשים שהוא לא חפץ ביקרם, ובראש ובראשונה את מנדלבליט. אתה רואה את התחרות הזאת - זה שמיקי זוהר חזר בו, בוא נאמר את האמת - השאלה כמה זה יחזיק מעמד".

גיא: "עד שמיקי האמיתי יקפוץ שוב".

ניסים: "כן, ואז אולי אולי אמסלם ירגע".

גיא: "להבדיל כמובן, אני זוכר את השר הנגבי בצעירותו, גם זוכרים שהוא היה... איך נאמר בעדינות, די אנרגטי, שלא לומר עם נטיות פרחחיות - הוא עשה סוויץ' משמעותי ובאיזשהו שלב ממש ראיתי את החיתוך החד - הוא הפך לאדם מנומס מאוד ומדבר בשקט".

ניסים: "תראה הוא לא קילל".

גיא: "זה ברור, זו רמה אחרת".

ניסים: "הדרמה הכי גדולה שהוא עשה בכנסת זה שהוא הביא איזה רמקול שהשמיע 'אהוד ברח' על אהוד ברק, אבל זה לא התקרב לרמה שיש היום. אני תוהה אם יש לו סביבה של מקורבים שמישהו יכול ללחוש לו 'אמסלם די'".

גיא: "לא הפוך ניסים אתה ממש טועה אני מתפלא עלייך! הרי אמסלם לא מעניין אותו מה שאתה ואני חושבים עליו - אנחנו לא קבוצת ההתייחסות שלו. הוא יודע שאנחנו בעבורו לא נצביע ואין שאלה בעניין, הוא מעל ראשינו. הוא פונה לקהל מאוד מאוד מסוים ששמע אתמול איך הוא מנבל את הפה על דוכן הכנסת והם ישבו בבית ואמרו 'איזה גבר אמסלם, ראיתם איך הוא הכניס למנדלבליט?' זה הקהל שלו".

ניסים: "אני מתלבט אם לשאול, אחד החברים שלי ביקש לברר איתך האם שקלת לשלוח ברכה לרה"מ ליום הולדתו אתמול".

גיא: "לא, אני לא חבר שלו ולא מיודד עמו. כל דיווח שלי בעניינו אני שואל את עצמי 100 פעם, כי לא פשוט לדווח נגד מישהו שסימן אותך ומסית נגדך באופן אישי והבן שלו מנהל נגדך מסע הסתה. אני מדווח עליו ועושה כל מאמץ לדווח עליו בענייניות".

ניסים: "ראיתי הבוקר את בן כספית בטוויטר והוא מספר שנתניהו הכין סרטון שבו נראה גם עם אשתו הקודמת, ותוהה בן כספית מה תעשה לו הגברת".

גיא: "אני לא אוהב את זה ואומר לך מדוע: צריכים לעסוק במשפחתו של רה"מ כל עוד חוזרות ועולות טענות ותביעות ובית המשפט עוסק בהתנהגותה של הגברת נתניהו. הבעיה בדבריך היא שיש דברים שאתה אומר זה סתם הקנטה וסתם רכילות ומנגד יש דברים שמאוד משמעותי לטפל בהם כמו ההתנהגות של אשתו והבן שלו שהם דברים שבלב הסיקור התקשורתי".