שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס הבוקר (שבת) להסכם הנורמליזציה שנחתם אמש בין סודאן וישראל. זריף כינה את ההסכם כ"מזויף", והוסיף כי שולם עבורו כופר.

נתניהו מתייחס לנסכם עם סודאן. צילום: לע"מ

"שלם מספיק כופר, ועצום את עיניך מול הפשעים נגד העם הפלסטיני, וכך תמצא את עצמך נמחק מהרשימה השחורה של ה'טרוריסטים', לכאורה", אמר זריף. במקביל, בסודאן עצמה התרחשו הפגנות מחאה של אזרחים הזועמים על ההסכם, והבעירו אש על מנת להביע את כעסם.

על פי דיווח בעיתון מקומי, המפגינים שרו סיסמאות בגנות ישראל ודרשו מהמפלגות שתמכו במהלך הנורמליזציה יחזרו בהן. הסרטונים והתמונות של שריפות הדגלים קיבלו תהודה רחבה ברשתות החברתיות במדינה.

הפגנות זעם בסודאן נגד ההסכם, קרדיט: רשתות ערביות

כזכור, לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס) פרסמה אמש הודעה המגנה את ההסכם, ובה נכתב כי "לאף אחד אין זכות לדבר בשמם של הפלסטינים".

מחמאס נמסר כי "נורמליזציה לא עולה בקנה מידה אחד עם ההיסטוריה של סודאן שתמכה בסוגיה הפלסטינית", וכי מדובר ב"צעד בכיוון הלא נכון".

בכיר אש"ף ואסל אבו-יוסף אמר בתגובה להסכם, כי זוהי "דקירה נוספת בגב שלנו". גם בג'יהאד האסלאמי גינו את ההסכם, ומסרו כי "ההסכם הנו בגידה בפלסטין ובאומה, ואיום על זהותה ועתידה של סודאן". עוד נמסר, כי "המשטר הסודאני גולש לתוך החיבוק הישראלי ומעניק בחינם מתנה לישראל מתוך כספי העניים והעקורים".