שר המשפטים, אבי ניסנקורן (כחול לבן), התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ לראיון מעורר הסערה שהעניק אמש יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לחדשות 12: "כל הסגנון החדש הזה שמנסים לעשות משפט שדה באמצעי התקשורת - לא מקובל עליי".

בהמשך התייחס ניסנקורן גם לעסקת מכירת מטוסי ה-F-35 מארצות הברית לאיחוד האמירויות, במסגרת הסכם השלום עם ישראל: "כשמשרד הביטחון לא יודע דברים קריטיים הקשורים לביטחון מדינת ישראל - זה לא תקין. זה קרה בפרשת הצוללות וזה קרה עכשיו בעסקת ה-F35".

דיוויד פרידמן בוועידת הג'רוזלם פוסט, מדבר על עסקת ה-F35

מתי זה מבחינתכם סוף הממשלה?
"לא צריך תאריך מדויק, התקציב צריך לעבור בממשלה בתקופה הקרובה. אם זה לא יקרה המשמעות היא שהליכוד לא רוצה להעביר תקציב. מדובר בשבועות ספורים מאוד. אנחנו בשעון חול שמתחיל להסתיים. אם התקציב לא עובר בממשלה הוא לא יעבור בכנסת. אין פה שום סיבה עניינית, בניגוד לדעת כל הכלכלנים, וכחול לבן לא יכול לבוא ולהסכים לזה שלא עובדים בשביל הציבור". 

אתם לא רוצים בחירות. מה האלטרנטיבות?
"אנחנו בסיטואציה שבה האמנו שצריך להיכנס לממשלה לא פשוטה כדי לחלץ את העגלה מהבוץ. עכשיו, היה את נושא הסיפוח החד צדדי ולשמחתי התפיסה שלנו השפיעה על המדיניות. היה את נושא הקורונה ואנחנו מתחילים להשתלט על זה, אבל אי אפשר בלי הנושא החברתי-כלכלי ובלי מינוי בכירים. התשובה היא שאם אי אפשר להישאר בממשלה - אז כל אלטרנטיבה היא רלוונטית מבחינתנו. אם לא תהיה אפשרות להמשיך באחדות - כל אפשרות היא אופציה, גם אפשרות של בחירות. כל אפשרות היא אופציה". 

יש לך מועמד? 
"אם נגיע לסיטואציה שבה הממשלה לא מתפקדת נצטרך לבחור כל אופציה כדי שהמדינה תמשיך לתפקד. בסוף אנחנו נמצאים פה בשביל האזרחים".