"בניגוד להנחיות - בהתאם להגיון": תאגיד השידור חשף היום (ראשון) הקלטות בהן נשמע שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, מביע תמיכה חריגה בהפרת הנחיות משרד הבריאות, מצד מורים ומנהלים. "קצת קשה לי להגיד את זה", אמר שי, "אבל אני מצדיע למורים ולמנהלים שהפרו את הוראות הממשלה, והלכו לפגוש את התלמידים שלהם למרות שהם לא מבוטחים בניגוד להוראות משרד החינוך. זה קרה כמעט בכל מקום".

"זה לא נכון להחזיק את תלמידי בתי הספר מחוץ למסגרות שלא יראו את המורים", אמר שר המדע והטכנולוגיה והדגיש: "יש כבר להערכתנו כ-30, 25 אלף ילדי תלמודי תורה שכבר נמצאים במסגרות שלהם ויש עוד כמה עשרות אלפי ילדים במסגרות החינוך הממלכתי שראו השבוע את המורים שלהם בניגוד לחוק".

בהמשך דבריו טען שר המדע והטכנולוגיה כי "המורים פעלו בניגוד להנחיות משרד הבריאות, אבל בהתאם להיגיון הצרוף. קשה לי להגיד את זה, אבל אני מצדיע למורים ולמנהלים שהפרו השבוע את הוראות הממשלה והלכו לפגוש את התלמידים שלהם". שי פירט בהמשך דבריו: "קיבלתי עדויות מרגשות. תלמידים פגשו את המורים שלהם בפארקים כי זה מותר, עד 20 אנשים במתווה בטיחותי, עם מסכות ובריחוק חברתי". 

תמיכתו של יזהר שי, שאינה עולה בקנה אחד עם עמדת הממשלה, מגיעה על רקע דיון קבינט הקורונה בפתיחת מערכת החינוך לכיתות הנמוכות. כזכור, לאחר דיון סוער, קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) פה אחד את הארכת התקנות וההגבלות הקיימות עד יום ראשון הקרוב בחצות, כאשר השינוי היחיד הוא התרת פעילות חינוך בשטח פתוח בקבוצה של עד 15 משתתפים.