ח"כ מיקי זוהר נחקר היום (חמישי) בחשד לסחיטה באיומים של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. מהמשטרה נמסר כי "מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים, במסגרתה נחקר במהלך היום נבחר ציבור. החקירה מתנהלת באישור וליווי פרקליטות המדינה".

תגובת מיקי זוהר לכמאל מריח, קרדיט ערוץ כנסת

כזכור, יום לאחר פרסום הקלטות מנדלבליט, בהן כינה את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בכינויי גנאי, העניק ח"כ זוהר ראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, בו אמר כי אם מנדלבליט לא יתפטר, ייחשפו הקלטות נוספות.

זוהר הוזמן לתחנת המשטרה בשוהם שבמחוז מרכז בחשד לסחיטה באיומים של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט. החקירה אושרה על ידי ראש אגף חקירות במודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, ובתיאום מול הפרקליטות וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן.

למרות שמדובר בנבחר ציבור, חבר הכנסת זוהר לא נחקר ביחידת העילית להב 433, אלא בתחנת המשטרה במחוז מרכז. החשדות נגדו עלו בעקבות הראיון הסוער שהעניק לרדיו 103FM.

ח"כ זוהר כתב בפייסבוק: "יום עצוב לדמוקרטיה שלנו. נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו. לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט.

"בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי. ״תיזהר, ינסו לתפור לך תיק״, הזהירו אותי. עניתי: ״תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא״. לא, אני לא מתחרט על כך שהבעתי את קולם של רבים שלא יכלו לזעוק, אני זה שזעקתי במקומם נוכח העוול הנורא שנגרם לנו בשנים האחרונות.

"אין אדם אובייקטיבי במדינה שלנו שלא יסכים עם העובדה שמדובר בתופעה מסוכנת של נסיונות השתקה של מחנה שלם. תופעה שמקומה במשטרים חשוכים, בטח לא בדמוקרטיה מפוארת כמו ישראל. ידעתי שכאיש ימין שנאבק למען האמת של כולנו, אני עלול לשלם מחיר, אבל כנראה לא שיערתי בדעתי עד כמה רחוק ילכו בנסיון להלך עליי אימים.

"מעולם לא עברתי עבירה פלילית, מעולם לא נחקרתי במשטרה ומעולם לא נחשדתי בכלום ואם זו החקירה הראשונה שלי, דיינו. אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים. אני לא חושש. בע״ה ננצח".

על פי החוק, אין צורך באישור פרקליט המדינה, תפקיד אותו ממלא בימים אלה מנדלבליט עצמו, במקרה שבו מדובר בעבירת סחיטה באיומים, ומכאן שלא היה צורך עקרוני בקבלת אישור מפרקליט המדינה. החוק היבש אומר כי יש ליידע את הפרקליט בדבר כוונה לחקור ח"כ. לכן פנתה המשטרה למשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן, שגיבתה את החקירה.

חבריו של זוהר בליכוד גיבו אותו. חה"כ אוסנת מארק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אסור לדבר עליו, אסור לדבר אליו, לא איתו ולא להזכיר את שמו. אם תפר את הכללים תעצר ותחקר. משטרת המחשבות על סטרואידים".

השר זאב אלקין כתב בחשבון בטוויטר שלו: "‏זימון ח״כ זוהר ‎לחקירה פלילית (!) בעקבות דבריו בראיון ברדיו זאת חציה של כל הגבולות של חסינות פרלמנטרית וחופש הביטוי של חברי כנסת!! אפשר להתווכח עם הסגנון וח״כ זוהר גם הוציא לאחר מעשה הבהרה והתנצלות על דבריו, אבל חקירה פלילית??? מי שאישר את החקירה הזאת פגע קשות בדמוקרטיה".

יו״ר סיעת ימינה, שרת המשפטים לשעבר, חה״כ איילת שקד, אמרה: ״חקירתו של ח"כ מיקי זוהר בגלל התבטאות אומללה עליה הוא התנצל היא אות קלון למערכת האכיפה במדינה דמוקרטית. טוב תעשה מערכת אכיפת החוק אם תחזור בה ותודה שטעתה״.

מנגד, בארגון הדגלים השחורים על בירכו חקירתו של ח״כ זוהר: ״נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בחר ביו״ר קואליציה שכל תפקידו הוא להטיל פחד ומורא על המערכת המשפטית ואזרחי ישראל. מיקי זוהר ושאר חסרי החוליות לבית הפשע של משפחת נתניהו היו צריכים לתת מזמן את הדין על הסתה נגד אזרחי ואזרחיות המדינה. אולי סוף סוף היועמ״ ש יעשה את עבודתו וידאג להגן על אזרחי המדינה והמוסדות הדמוקרטיים״.