בעקבות פרסום דבר חקירתו של ח"כ מיקי זוהר היום (חמישי) במשטרה בגין סחיטה באיומים כלפי היועמ"ש מנדלבליט, בעקבות דברים שאמר בראיון ל-103FM, גיבו אותו השרים וחברי הכנסת של הליכוד.

יו״ר הכנסת, יריב לוין, כתב: "כיו״ר הכנסת איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי. עד היום הכרנו מושג של ״תביעת השתקה״ שמטרתה להרתיע אדם מלומר את עמדתו על ידי הגשת תביעת דיבה בסכום גבוה. היום, נקבע מושג חדש של ״חקירת השתקה״ שמטרתה להרתיע אנשי ציבור מלומר באופן חופשי את עמדתם.

"חסינות חברי הכנסת נועדה בדיוק לצורך הזה, כדי להבטיח שיוכלו לבקר את מערכות השלטון ולהביע את עמדתם ללא מורא. הכוח המצוי בידי רשויות אכיפת החוק הוא כוח עצום. השימוש בכוח הזה חייב להיות זהיר, מידתי ובעיקר ענייני. השימוש בכוח הזה לשם ״חקירת השתקה״ מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח. אני מצפה מכל ראשי הסיעות בכנסת להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם. הפעם מוטל על כולנו להתעלות מעל כל שיקול פוליטי או מפלגתי, ולשמור על היכולת של הכנסת ושל חברי הכנסת למלא את תפקידם החיוני".

‏שר הבט"פ, אמיר אוחנה, אמר: "זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן!) בראיון רדיופוני. פשוט בושה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב, כתבה בדף הפייסבוק: "במדינה דמוקרטית אין מקום לחקירות הפחדה וסתימת פיות של נבחרי ציבור - הגיע הזמן לפצל בין משרת היועמ״ש והתובע הכללי! אני מבקשת לחזק את חברי ח״כ מיקי זוהר. אין ספק שזימונו לחקירה הוא שפל חדש ושיא בהשתקה והפחדה של נבחרי ציבור שלא מוכנים ליישר קוו עם ההגמוניה המשפטית. כפי שמבקרים פוליטיקאים כך יש מקום להעברת ביקורת על אנשי הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק. מתי ייחקר מישהו מהפרקליטות על דברים שכתב ועשה?! תנוח דעתכם זה לא יקרה כי אין מי שיחקור או יבקר את הפרקליטות - הם מעל החוק. הגיע הזמן לפצל בין משרת היועץ המשפטי לממשלה, לתובע הכללי".

חה"כ אוסנת מארק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אסור לדבר עליו, אסור לדבר אליו, לא איתו ולא להזכיר את שמו. אם תפר את הכללים תעצר ותחקר. משטרת המחשבות על סטרואידים".

ח"כ ניר ברקת צייץ: "חקירה של נבחר ציבור על אמירה לא ראויה בראיון שעליה כבר התנצל, היא טעות קשה בשיקול הדעת של הפרקליטות והמשטרה. על כולנו מימין ומשמאל להתנגד לחקירות בעלות ריח פוליטי".

השר זאב אלקין כתב בחשבון בטוויטר שלו: "‏זימון ח״כ זוהר ‎לחקירה פלילית (!) בעקבות דבריו בראיון ברדיו זאת חציה של כל הגבולות של חסינות פרלמנטרית וחופש הביטוי של חברי כנסת!! אפשר להתווכח עם הסגנון וח״כ זוהר גם הוציא לאחר מעשה הבהרה והתנצלות על דבריו, אבל חקירה פלילית??? מי שאישר את החקירה הזאת פגע קשות בדמוקרטיה".

ח"כ אופיר סופר כתב כי הוא "מתכוון לפנות ליועמ״ש בבקשה שיודיע לחברי הכנסת שנבחרו על ידי הציבור מה מותר להם לומר ומה אסור. מדובר בלא פחות מבושה וחרפה ונסיון השתקה בוטה".

מנגד, בארגון הדגלים השחורים על בירכו חקירתו של ח״כ זוהר: ״נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בחר ביו״ר קואליציה שכל תפקידו הוא להטיל פחד ומורא על המערכת המשפטית ואזרחי ישראל. מיקי זוהר ושאר חסרי החוליות לבית הפשע של משפחת נתניהו היו צריכים לתת מזמן את הדין על הסתה נגד אזרחי ואזרחיות המדינה. אולי סוף סוף היועמ״ ש יעשה את עבודתו וידאג להגן על אזרחי המדינה והמוסדות הדמוקרטיים״.

ח"כ יאיר גולן (מרצ) אמר: "מיקי זוהר הוא בסך הכול חייל. הליכוד כולו פועל לריסוק מערכת המשפט. הימין כולו פועל לריסוק מערכת המשפט ומנצח על המלאכה ביבי נתניהו".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בעקבות חקירת ח״כ זהר: ״אנו מברכים את החלטת היועמ״ש ומשטרת ישראל להיענות לקריאתנו לפתוח בחקירה פלילית של יו״ר הקואליציה ח״כ מיקי זהר בחשד לסחיטה באיומים. 

״אין לנו שום סיבה לשמוח על החקירה אך איום מפורש כזה, בשידור חי, לא הותיר שום ברירה אלא לחקור. אנו מגבים את מערכת אכיפת החוק במאבק למען טוהר המידות וניקיון הכפיים של נבחרי הציבור שלנו״.