סגן יו"ר הכנסת, מיקי זוהר, התראיין הערב (חמישי) בחדשות 12, בעניין חקירתו בחשד לסחיטה באיומים. זאת, לאחר ראיון שנתן לפני כשלושה שבועות, בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, נשמע תוקף את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כשאמר: "מנדלבליט ייאלץ להתפטר". זוהר סיפר כי לאחר שנודע לו דבר החקירה: "באותו רגע הרגשתי בושה גדולה במדינה שלי, בושה גדולה בדמוקרטיה".

תגובת מיקי זוהר לכמאל מריח, קרדיט ערוץ כנסת

זוהר הוזמן לתחנת המשטרה בשוהם שבמחוז מרכז. החקירה אושרה על ידי ראש אגף חקירות במודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, ובתיאום מול הפרקליטות וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן. לאחר צאתו מהחקירה, מהמשטרה נמסר כי "מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים, במסגרתה נחקר במהלך היום נבחר ציבור. החקירה מתנהלת באישור וליווי פרקליטות המדינה".

"מנסים אולי להלך עליי אימים, אולי זו חקירת השתקה, שבה מנסים להגיד לי שאני לא יכול להביע עמדה. הסיבה שלא אתנצל על כך, היא כי לא איימתי, זה לא היה ולא נברא. חבר כנסת שהולך ונחקר, זו חציית גבול", טען זוהר בראיון. הוא סיפר על החקירה שהייתה "באוירה מנומסת". הוא הוסיף: "נשאלו הרבה שאלות בעניין הראיון. אני מניח שהרעיון של המשטרה והפרקליטות היה שזה לא יקבל הד כזה ציבורי. אך זה יצר סערה ציבורית, מוצדקת".

בעניין הקלטות היועמ"ש שפורסמו, אמר זוהר: "אתה יודע שחלק מהדברים פורסמו, וחלק עם צו פרסום. אם חלק מהדברים יחשפו, אתה יודע שזה יכול להוביל לפיטורים של היועמ"ש?". זוהר טען כי במסגרת אותו ראיון, רצה להביע את תקוותו לכך שהאמת תיחשף. הוא חזר ואמר: "העוול שנגרם לראש הממשלה הוא מוכח. אני אומר בזהדמנות זו, שכל מה שעשתי סכל דרכי הפוליטית נעשה באומץ, אמונה ויושרה. אני לא חשבתי שדבר כזה יקרה. אף פעם לא עברתי על החוק, תמיד הייתי פדנט. הדבר הזה הוא אמנם כואב, אבל אני עושה את זה בראש מורם".

חבריו של זוהר בליכוד גיבו אותו. חה"כ אוסנת מארק וגם השר אלקין, גינו את החקירה. גם יו״ר סיעת ימינה, שרת המשפטים לשעבר, חה״כ איילת שקד, אמרה: ״חקירתו של ח"כ מיקי זוהר בגלל התבטאות אומללה עליה הוא התנצל היא אות קלון למערכת האכיפה במדינה דמוקרטית. טוב תעשה מערכת אכיפת החוק אם תחזור בה ותודה שטעתה״.