ראש עיריית כפר סבא, רפי סער נפגש ביום רביעי השבוע (4/11) עם שרת התחבורה מירי רגב על מנת לדון, בין השאר, במיקום הדפו שמתוכנן על בסמוך מאוד לבתי השכונה הירוקה בעיר. שרת התחבורה נענתה לבקשת ראש העירייה והוחלט לדחות את הפקדת התוכנית בשבועיים, על מנת לקיים דיונים נוספים, בו ייבחנו החלופות שהוצעו על ידי עיריית כפר סבא והמועצה אזורית דרום השרון. 

הפגישה שנערכה ביוזמתו של סגן ראש העיר, אורן כהן, והשתתפו בה גם מנכ"ל נתיבי ישראל, רונן פרץ, מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, ומחזיקת תיק השכנות הירוקות, עו"ד עדי לוי סקופ. כמו כן הושגו בה הסכמות נוספות להמשך שיפור התחבורה בעיר.

במסגרת הפגישה, הציג סער את השגות התושבים והעירייה לגבי מיקום הדפו – המתחם תפעולי למטרו, שתוכנן על פי תוכנית הות"ל להיבנות בצפון-מערב העיר מול בתי השכונה הירוקה בעיר. הוא הדגיש בפניה כי עיריית כפר סבא מתנגדת למיקום זה נמרצות, בשל הסמיכות לבתי התושבים, גני ילדים, קאנטרי ועוד.

שרת התחבורה מירי רגב, הקשיבה להסברים אלו, כמו להצעות לחלופות נוספות שהוצעו על ידי סער, ונענתה לבקשתו לדיונים מעמיקים. רגב החליטה כי בשבועיים הקרובים יתקיימו דיונים נוספים בנושא בהובלתה, ובהשתתפות ראשי הרשויות כפר סבא ומועצת דרום השרון והצוותים המקצועיים במשרד התחבורה והרשויות המקומיות. זאת במטרה להציג בפניה בפירוט את השגותיהם בנושא של ראשי הרשויות והצעותיהם לחלופות אחרות, מתאימות יותר, לדבריהם.

ראש העיר, רפי סער: "אני מודה לשרה רגב על הנכונות לקיים דיונים נוספים בנושא. כעיר שמעודדת מעבר לתחבורה ציבורית אנו תומכים בתוכנית הקמת המטרו, שהיא תוכנית חשובה מאין כמותה, אך לא ניתן ידינו להקמת דפו סמוך לבתי התושבים. מקומו של דפו הוא באזור תעשייה מרוחק מבתי תושבים, וכך נמשיך לדרוש במסגרת הדיונים שיתקיימו עם הצוותים המקצועיים. אני סמוך ובטוח כי נצליח להגיע יחד להסכמות בנושא לטובת תושבינו ולטובת הכלל". 

בפגישה נדונו נושאים נוספים: שרת התחבורה רגב סיכמה כי הכניסה הצפונית לעיר מכביש 4 לאזור קניאל ושכונה 80 לא תבוטל ולא תיסגר, עד אשר יימצא פיתרון חלופי. עוד סיכמה השרה רגב, כי יאושר תכנון של כביש גישה נוסף לאזור התעשייה "עתיר ידע". על פי התכנון, יוארך הכביש מצומת ג'לג'וליה, המקביל לכביש 531, עד לאזור התעשייה ויהווה כניסה ויציאה ישירות מהכביש לאזור התעשייה.