משרד החוץ הישראלי עדכן היום (רביעי), כי מאז ההכרזות על הסכמי נרמול היחסים עם שלושת מדינות ערב, ישנה עליה משמעותית בתמיכה במדינת ישראל ברשתות החברתיות, מצד תושביהן של מדינות ערב.

כזכור, בחודשיים האחרונים הודיעה ישראל על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות, בחריין וסודן. אירוע השיא של ההכרזות התקיים בספטמבר האחרון, על מדשאות הבית הלבן, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין.

טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין (צילום: רויטרס)
טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין (צילום: רויטרס)

כעת, כחודשיים לאחר מכן, פרסם משרד החוץ כי הוא מוצף ברשתות החברתיות בתגובות, המכילות מסרים של אהבה ושלום, מצד תושבי מדינות ערב. התגובות מגיעות גם ממדינות אשר אין עמן הסכם חתום כמו עיראק, תימן, ואפילו סוריה. חלק מהתגובות מופיעות לצד תמונה של הדרכון המקומי של המגיב.

המגיבים מבקשים במסריהם, להביע את תמיכתם בהסכמי השלום האחרונים ובכינון יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל. חלקם אף כתבו את המסרים בשפה העברית וצרפו סרטונים שלהם בהם הם מאחלים לשלום.

מרבית התגובות מופיעות בעמודי משרד החוץ, אשר מתוחזקים בשפה הערבית, ברשתות הפייסבוק, הטוויטר, האינסטגרם והיוטיוב אשר זוכים לחשיפה גדולה ולכ-100 מיליון צפיות מדי חודש.