שר האוצר ישראל כ"ץ התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כך שהיועץ המשפטי במשרדו, עורך הדין אסי מסינג, הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה המלווים בהשמצות אישיות נגדו, ודרש לזמנו לבירור, כך נודע היום (רביעי) ל"מעריב".

מלשכת שר האוצר נמסר כי "שר האוצר מאשר כי התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה על כך שהיועץ המשפטי של משרד האוצר הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה, המלווים בהשמצות אישיות נגדו, וציין כי קיים תיעוד לגבי המעשה. השר כ"ץ ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול לפי שיקול דעתו כדי לטפל בתופעה החמורה הזאת".

מטעמו של מנדלבליט נמסר כי היועץ המשפטי למשרד האוצר טען: "לאחר שדבר קיומה של הטענה נודע ליועץ המשפטי של משרד האוצר, הוא פנה ביום ראשון האחרון אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש להבהיר את הדברים. בין היתר טען, כי לא היו דברים מעולם, כי לא פנה כלל אל אותו עיתונאי וכי לא תדרך נגד השר הממונה. בסוף אותה שיחה ולאור ההבהרות הנ"ל, סיכמו היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי למשרד האוצר כי האחרון יקיים שיחה עם השר לשם ליבון העניין, ובכך ימוצה הטיפול בעניין. הדבר לא בוצע עד עתה עקב שהייתו של שר האוצר בבידוד".

מנכ''לית משרד האוצר קרן טרנר אייל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מנכ''לית משרד האוצר קרן טרנר אייל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פנייתו של כ"ץ ליועמ"ש מגיעה כחודש לאחר התפטרותה של מנכ”לית משרד האוצר קרן טרנר מתפקידה. בהודעת האוצר שפורסמה אז נכתב: “בהחלטה משותפת, שר האוצר ישראל כ”ץ והמנכ”לית הגיעו להסכמה על סיום תפקידה, לאור בקשתה”.

בהודעת הפרישה אמרה טרנר: “אני מודה לשר כ”ץ על שנים ארוכות של עבודה משותפת. אני משוכנעת שיחד עם אנשי המקצוע הוא ינהיג תוכנית כלכלית רחבה לטיפול במשבר הכלכלי עקב התפרצות נגיף הקורונה”.

טרנר עזבה כחודש ימים לאחר פרישתו של הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, שהתפטר, לדבריו, משום ש"איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת המתקיימת בחודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד".

במכתב ההתפטרות שהגיש לשר כ"ץ כתב מרידור כי "במשך החודשים האחרונים וביתר שאת במהלך השבועות האחרונים היכולת לבצע את תפקידי הפכה לבלתי אפשרית. לצערי אתה (השר כ"ץ) לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים לעשות את עבודתנו".

שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתגובה להודעתו מסר שר האוצר: "מרידור פעל באופן בוטה ופומבי נגד המדיניות שהובלתי, פרישתו היא מהלך נכון ומתבקש". גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס באופן חריג למקרה ואמר: "הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגות אותי מאוד".